ضرورت صیانت جامعه دانشگاهی کشور از دستاوردهای انقلاب اسلامی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی به مناسبت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و سالروز قیام پانزده خرداد، بر صیانت جامعه دانشگاهی کشور از دستاوردهای انقلاب اسلامی و تلاش برای احراز جایگاه شایسته ایران اسلامی در جهان تاکید نمود.

به گزارش ایسکانیوز، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی پیامی صادر کرد.

در متن پیام غلامی آمده است: "۱۴ و ۱۵ خرداد یادآور مجاهدت بی‌وقفه بزرگ‌مردی الهی است که به نام خدا و برای رضای او و در حاکمیت مطلق خشونت و وحشت به فرمان قرآن، در ۱۵ خرداد ۱۳۴۱ قیام کرد و با جهاد، مقاومت و مهاجرت خود، وعده نصرت الهی را در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ محقق ساخت.

وی در ادامه افزود: اکنون که به لطف الهی و مجاهدت بی‌نظیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، نظام اسلامی در این کشور مستقر شده و بالغ بر چهار دهه آثار و برکات خود را به جهانیان به ویژه کشورهای اسلامی نشان داده است، ملت مسلمان ایران خصوصاً جامعه علمی و دانشگاهی کشور می‌بایست بیش از پیش با بهره‌گیری از تجارب گذشته و توجه به الزامات و مقتضیات امروز و نیز چشم‌انداز آینده در جهت صیانت از دستاوردهای انقلاب و احراز جایگاه شایسته ایران اسلامی در جهان تلاش و مجاهدت کنند.

وزیر علوم در بخش دیگری از بیانیه خاطر نشان کرد: از جمله تأکیدات مکرر سلسله جنبان انقلاب اسلامی، تأکید بر نقش ممتاز و متمایز دانشگاه در همه ارکان کشور و از محوری‌ترین سفارشات ایشان، ترغیب و تشویق به خودکفایی و بی‌نیازی از بیگانگان است. "

در انتهای پیام وزیر علوم آمده است: "امید است نسل جوان دانشگاهی با بهره‌گیری از راهنمایی اساتید محترم و همه ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، در جهت تحقق آرمان‌های ارزشمند شهیدان و امام شهدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سال رونق تولید، حضوری حماسی و اساسی در عرصه تحولات اجتماعی و اقتصادی و نیز پیشرفت و تعالی برنامه‌های نظام‌ آموزش عالی کشور به سوی تحقق جامعه علوی و تشکیل جامعه موعود مهدوی داشته باشند و دین خود را به شهدا و امام بزرگوار با خدمتگزاری شایسته به جامعه اسلامی ادا کنند. "

انتهای پیام/

کد خبر: 1007288

وب گردی

وب گردی