دانشگاه باید جامعه را از نیاز به متون خارجی برهاند

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: امروز کشور به دانشگاهی نیاز دارد که ضمن تاثیرگذاری های اجتماعی، با استفاده از معرفت آفرینی جامعه را از نیاز به متون خارجی برهاند.

به گزارش ایسکانیوز، «حسین سلیمی» در دیدار جمعی از استادان و پزشکان کشور با رئیس جمهوری اظهار کرد: نیاز کنونی و ضروری کشور به دانشگاه معرفت آفرین است؛ چراکه این مفهوم در کنار کارآفرینی حوزه های دانش بنیان را نیز به همراه دارد.

وی افزود: دانشگاه به حوزه های تکنولوژی و علوم پایه محدود نمی شود و در حال حاضر جامعه نیازمند معرفت افزایی در زمینه های متعدد ادبیات، تاریخ، حقوق و… است. امروزه کشور به دانشگاهی نیاز دارد که ضمن تاثیرگذاری های اجتماعی، با استفاده از معرفت آفرینی، جامعه را از نیاز به متون خارجی هم برهاند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه با اشاره به درخواست ریاست جمهوری مبنی بر ورود دانشگاه ها برای حل مسائل و مشکلات جامعه تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه ها و مراکز علمی با همه توان در این عرصه فعالیت می کنند و پشتیبان دولت هستند. مسئولان دانشگاهی با وجود همه دشواری ها در حوزه های سخت افزاری، ساخت و ساز و… یکی از سریع‌ترین نرخ‌های رشد دانشگاهی را در تاریخ رقم زده اند.

سلیمی اضافه کرد: باوجود دشواری های اقتصادی امروزه دانشگاه ها در خصوص هریک از مسائل جامعه نظیر استحصال و استخراج چاه‌های نفتی، بازسازی سرمایه های اجتماعی، فضای مجازی، مشکلات مالی و بانکی، صنعتی و… راهکار ارائه می دهند.

به گفته وی دانشگاه های کشور از لحاظ بازسازی سرمایه انسانی و همچنین تولیدات پژوهشی به جایگاهی رسیده اند که در تاریخ دانشگاه‌های کشور بی‌سابقه است.

سلیمی با تاکید بر ضرورت حمایت از مراکز علمی و دانشگاهی یادآور شد: هزاران میلیارد بودجه پژوهشی دستگاه های دولتی باید به سمت دانشگاه های کشور هدایت شود تا پایان نامه ها، پروژه های و فعالیت های پژوهشی معنادار شوند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از دانشگاه های کشور برای حضور در فضای جهانی نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند. نباید با خودتحریمی دانشگاه را محدود کرد.

سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: دانش یک شبکه جهانی است و امید است با تمهیدات در نظر گرفته شده امکان حضور در مجامع بین المللی بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007312

وب گردی

وب گردی