امام خمینی(ره) بنیانگذار گفتمان انقلابی از جنس اسلام بود

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امام خمینی‌ (ره) بنیانگذار گفتمان انقلابی از جنس اسلام بودند که امروزه همان گفتمان و نظام جمهوری اسلامی سلطه قدرت‌های استکباری و جولان آن‌ها را در کشورهای مستضعف متوقف و بی‌اثر کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، امروز در مراسم سی‌امین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در اعتکاف دانشجویی که در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که فرد رهبری جامعه اسلامی را برعهده می‌گیرد، باید شبیه‌ترین حالات را به معصومان علیهم السلام از جمله روحیه جهادگری و تسلیم‌ناپذیری در راه خدا، تلاش برای پیاده کردن مبانی قرآن و همچنین تبعیت از پیامبر (ص) را داشته باشد و این صفات در وجود امام خمینی (ره) بروز پیدا کرده بود.

وی با بیان اینکه ایمان به خدا، ایمان به مردم و همچنین ایمان به خود از جمله صفت‌های برجسته امام خمینی (ره) بود، افزود: این امر مهم درجه بالایی از باور و اعتقاد است، به طوری‌ که تردید را از میان برداشته و ایشان را در راه و مسیر خود ثابت قدم کرده بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در خصوص باور امام (ره) به مردم ایران، بیان کرد: امام(ره) نسبت به مردم باور زیادی داشتند و به ذلت کشیده شدن مردم زیر چنگال طاغوت زمان باعث نشد تا امام (ره) باور خود به مردم ایران و وحدت میان آن‌ها را از دست بدهد.

وی تصریح کرد: اگر ما خود را شیعه اهل بیت (ع) می‌دانیم، باید شبیه‌ترین حالات و رفتار به ایشان را داشته باشیم و به گفته مقام معظم رهبری، مظلومیت و اقتدار که از صفات عالی و بارز حضرت علی (ع) بود، با شباهت نزدیک در امام خمینی (ره) بروز و ظهور پیدا کرد و این موضوع را حتی افرادی که دیدار مقطعی با امام داشتند، تأیید می‌کردند.

رستمی عنوان کرد: صلابت و رأفتی که از معصومان (ع) سراغ داریم، امروزه آن را به‌گونه‌ای دیگر در صفات و رفتار رهبران جمهوری اسلامی مشاهده می‌کنیم. امام خمینی (ره) بنیانگذار گفتمان انقلابی از جنس اسلام بودند و همان گفتمان و نظام جمهوری اسلامی امروزه سلطه قدرت‌های استکباری و جولان آن‌ها را در کشورهای مستضعف متوقف و بی‌اثر کرده است.

وی در خصوص مواضع امام(ره) نسبت به آمریکا، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره)، روز تحریم‌های آمریکا را جشن تلقی کرده و فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و همچنین عرصه جنگ تحمیلی را مجالی برای تنبیه استکبار دانستند و این موضوع از جمله مواضع صریحی بود که امام خمینی(ره) نسبت به‌ آمریکا داشتند.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: ادامه‌دار بودن جریان رهبری در جمهوری اسلامی از برکات راه امام خمینی(ره) است و اکنون نه تنها رهبری جمهوری اسلامی ذره‌ای از خط امام دور نشده که حتی آرزوهای امام خمینی (ره) را هم محقق کرده و ما امروز شاهد این امر هستیم که انقلاب اسلامی زمینه‌ای برای آغاز جریان بیداری اسلامی در امت‌های مسلمان به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) حتی با سست عنصرهای داخلی که سعی در تضعیف خواسته یا ناخواسته نظام داشتند و با شرکت در جریان انقلاب به دنبال منفعت خود بودند هم نهایت مدارا را انجام می‌دادند، مطرح کرد: ما امروزه می‌بینیم که همان مظلومیت امام در برخورد با مسئولان اجرایی کشور به‌ صورتی مضاعف درباره رهبری تکرار می‌شود و مصداق بارز آن نیز جریان مذاکره با غرب بود که با وجود اعلام خوش‌بین نبودن از سمت رهبری و تعیین خط قرمزهایی برای انجام سازش ضمن حفظ استقلال، باز هم مدیران اجرایی مسیر خود را طی کردند.

رستمی تصریح کرد: ما باید شکرگذار نعمت ولایت باشیم و کم‌کاری و نتیجه انتخاب غلط خود را به ایشان نسبت ندهیم و همان‌قدر که انتظار تحقق خیر داریم، خود نیز به آن پایبند باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007321

وب گردی

وب گردی