محمد رضا شانه‌ساز سرپرست سازمان غذا و دارو شد

وزیر بهداشت طی حکمی محمد رضا شانه ساز را به عنوان سرپرست سازمان غذا و دارو و مدیر اجرایی قرارگاه تأمین واردات مواد اولیه صنعت داخلی و داروهای ساخته شده، و تجهیزات پزشکی منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز،‌ وزیر بهداشت طی حکمی محمد رضا شانه ساز را به عنوان سرپرست سازمان غذا و دارو و مدیر اجرایی قرارگاه تأمین واردات مواد اولیه صنعت داخلی و داروهای ساخته شده، و تجهیزات پزشکی منصوب کرد.

نمکی در این حکم خطاب آورده است: با توجه به شرایط خاص کشور و ضرورت مقابله هوشمندانه با تحریم‌های ظالمانه دشمن با اعمال شیوه‌های جهادی و قرارگاهی جهت تأمین واردات مواد اولیه صنعت داخلی و داروهای ساخته شده و همچنین تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور و از آنجایی که نحوه اداره کنونی آن مجموعه سازگاری و انطباق کامل با شرایط پیش رو را ندارد، بدینوسیله جناب عالی با توجه به سوابق و تجارب ارزنده‌تان به عنوان سرپرست سازمان غذا و دارو و مدیر اجرایی قرارگاه مذکور منصوب می‌شوید.

وی ادامه داد: امید است با استعانت از پروردگار بزرگ، تأسی به شیوه معصومین و پیگیری طریق شهدا و تلاشگران عرصه‌های جهاد و دفاع مقدس و بهره‌گیری از همفکری و مشارکت کلیه صاحبنظران درون و بیرون از آن مجموعه و با پیروی از مشی اعتدال دولت تدبیر و امید در انجام امور محوله موفق باشید.

نمکی نوشت: بدیهی است اداره آن مجموعه به شیوه قرارگاهی و با مشارکت دیگر اعضای منتخب اینجانب به عنوان هیأت اجرایی تحت نظر مستقیم وزیر تا عادی شدن شرایط ادامه خواهد یافت. انتظار می‌رود همان گونه که از ابتدای حضور در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اصرار ورزیدم حمایت از تولید داخلی با اعتلای کیفیت از رسالت‌های اصلی ماست و در مورد محصولاتی که تولید داخل دارد اجازه ورود مشابه خارجی ممنوع است، این دستور شامل دارو و تجهیزات پزشکی است.

وزیر بهداشت در این حکم تصریح کرد: لیست مواد اولیه، دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز سریعاً بازنگری و با توجه به شرایط ارزی و اقتصادی در اولین جلسه مطرح و تصمیم‌گیری شود. به گونه‌ای که در هر شرایط نباید مشکلی به نام کمبود دارو و تجهیزات اساسی مورد نیاز داشته باشیم.

وی یادآور شد: ضروری است جلسات مستمر با شورای مشورتی منتخب اینجانب با حضور نمایندگان تولیدکنندگان، واردکنندگان، توزیع و عرضه‌کنندگان و همچنین نماینده انجمن‌های صنفی و علمی تشکیل و نظرت ایشان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007323

وب گردی

وب گردی