واحد یادگار امام خمینی(ره) با دانشگاه کُلن آلمان تفاهمنامه همکاری امضا می کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) از امضا قرار همکاری میان این دانشگاه و دانشگاه کلن آلمان تا یک ماه آینده خبر داد.

سعید قاضی مغربی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دانشگاه حل مسئله در گام دوم انقلاب اسلامی و توجه به کاربرد‌ی‌سازی علوم اظهار کرد: اولین قدم برای این که دانشگاهی به سمت مسئله‌محور شدن حرکت کند این است که ریاست دانشگاه در این حوزه پیش قدم باشد چرا که ماموریت اصلی دانشگاه توسعه و کسب دانش است واحد یادگار امام امروز در این نقطه قرار دارد.

وی افزود: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید به سمت حل مسئله پیش بروند و لذا من به عنوان رئیس واحد یادگار امام(ره) این موضوع را باور دارم و از تمامی ظرفیت‌های دانشگاه برای پیش برد این مسئله استفاده خواهم کرد.

قاضی مغربی ادامه داد: اگر واحد یادگار امام امروز می‌تواند ظرف 2 ماه فرآیند بازسازی واگن قطار انجام دهد، به معنی این است که بدنه دانشگاه به سمت مسئله‌محور شدن و توجه به علوم کاربردی حرکت کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام تصریح کرد: علاوه بر این موضوع قراردادهای مختلفی را با سازمان‌ها و مراکز مختلف کشور منعقد خواهیم کرد؛ تا آخر خردادماه قراردادهایی را پژوهشگاه نیرو منعقد خواهیم کرد که جزئیات آن پس از نهایی شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی گفت: همچنین قراردادی را با شرکت راه آهن خواهیم داشت و چندین پروژه علمی و صنعتی را با همکاری این شرکت آغاز خواهیم کرد.

قاضی مغربی اضافه کرد: تا 1 ماه آینده تفاهمنامه ای میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) و دانشگاه «کُلن» آلمان امضا خواهد شد؛ این موضوع رابطه‌ای آموزشی و صنعتی میان این دو دانشگاه خواهد بود.

رئیس واحد یادگار امام درباره محورهای این تفاهمنامه بیان کرد: محورهای این تفاهمنامه در حوزه‌های فنی و مهندسی، برق، ماشین‌آلات راه‌سازی، کشاورزی و مکانیک است؛ این اقدام با هماهنگی سازمان مرکزی، دکتر طهرانچی و اداره کل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007339

وب گردی

وب گردی