پنج آنتی بیوتیک قوی طبیعت

تهیه و تولید آنتی بیوتیک کاری سخت و پر هزینه است ولی مادر طبیعت آنرا بطور رایگان در اختیارمان قرار داده است.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، امروزه استفاده از آنتی بیوتیک برای جلوگیری از گسترش بیماریهای عفونی اهمیت فراوانی دارد ولی تهیه و تولید آنتی بیوتیک کاری سخت و پر هزینه است ولی مادر طبیعت آنرا بطور رایگان در اختیارمان قرار داده است.

در زیر می توانید چند ماده طبیعی که دارای آنتی بیوتیک هستند را ببنید:

سیر

سیر یک ماده غذایی عالی است. نه تنها از آن به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی برای صدها سال استفاده می شود، بلکه دارای خواص ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد میکروبی است.

این به لطف ترکیباتی به نام آلیسین (همچنین موجود در پیاز) است. برای مبارزه با عفونت، از سیر خرد شده یا کمی پخته یا خام استفاده کنید.

روغن پونه کوهی

بوی بسیار مطبوع و خوش پونه کوهی از چند متری آن قابل استشمام است و امروزه از برگ، گل و ساقه این گیاه در تهیه دمنوش و چای‌های گیاهی یا به عنوان اسانس و افزودنی در مخلوط‌های ادویه‌های تجارتی برای طعم دادن به غذا‌ها استفاده می‌شود.

پونه کوهی به دلیل وجود ماده «carvacrol» در آن دارای خاصیت آنتی بیوتیکی است. این آنتی بیوتیک طبیعی برای درمان همه انواع عفونت های باکتریایی مفید است، اما مخصوصا استفاده از آن در عفونت های دستگاه گوارش مورد توجه است.

برای رسیدن به نتایج بهتر ، روغن پونه ای را که حاوی حداقل 70٪ کارواکرول است را استفاده کنید. این محصول همچنین ضد قارچ است، بنابراین شما می توانید آن را به طور موضعی برای مشکلات پوستی نیز استفاده کنید.

عصاره دانه گریپ فروت

از این به بعد دانه های گریپ فروپ را دور نریزید. عصاره بدست آمده از این دانه ها به اندازه عصاره های استفاده شده در صابون های آنتی باکتریال قدرتمند و مفید است.

عصاره دانه گریپ فروت را می توان بصورت خوراکی برای درمان عفونت های باکتریایی یا موضعی برای از بین بردن زگیل ها و پیشگیری از بیماری های عفونی استفاده کرد.

زنجبیل

زنجبیل یک ادویه عالی برای استفاده روزانه است. ماده اصلی و فعال آن، «گینجرول» که ثابت شده خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد و مشکلات مربوط به گوارش را از بین می برد.

زنجبیل به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی به خصوص در برابر عوامل بیماری زای خوراکی مورد استفاده قرار گرفته است. اگر زنجبیل کمی را با وعده های غذایی بخورید، احتمال ابتلا به بیماری کاهش می یابد، حتی اگر شما در معرض میکروب های نظیر سالمونلا، لیستریا یا کمپیلوباکتر هستید.

کلم

در بسیاری از موارد، مصرف کلم و سایر سبزیجات در خانواده کلم باعث ایجاد گاز در روده می شود، که برای برخی چندان خوشایند نیست. اما هنگامی که شما در حال مبارزه با عفونت باکتریایی هستید، تحمل مقداری گاز در روده مقرون به صرفه است.

ترکیبات گوگرد موجود در کلم باعث ایجاد گاز می شوند، اما آنها همچنین برای تخریب سلول های مضر عملکرد درخشانی دارند. عملکرد آنتی باکتریال کلم قوی تر می شود وقتی که آن را خام بخورید.

انتهای پیام /

کد خبر: 1007372

وب گردی

وب گردی