استعدادیابی، خلأ ورزش دانشگاهی و مدرسه/ دانشگاه آزاد پیشگام در پرورش قهرمان

دانشگاه آزاد اسلامی که از سالیان گذشته در رشته‌های ورزشی حرف اول را می‌زند برای رسیدن به این هدف در سال جاری شروع به راه‌اندازی مدارس تخصصی ورزشی و آکادمی کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ورزش یکی از ارکان اصلی جامعه محسوب می شود و هر کشوری که به این مهم اهمیت دهد رشد بسیار بالایی خواهد داشت.

برای داشتن جامعه ای شاداب باید از همان دوران تحصیل دانش آموزان به صورت حرفه ای در رشته ورزشی که دارند فعالیت خود را آغاز کنند تا در آینده با آمادگی بالایی که خواهند داشت وارد دانشگاه شوند.

اگر دانش آموز به صورت حرفه‌ای و آکادمیک در رشته ورزشی مورد علاقه خود فعالیت کند در دوران جوانی وارد لیگ حرفه‌ای خواهد شد اما امروزه بین مدرسه و دانشگاه خلا استعدادیابی وجود دارد و به همین خاطر دانشجویی که وارد دانشگاه می‌شود در انتخاب رشته ورزشی خود سردرگم است.

در تمام دنیا برای پرورش استعداد دانشجویان در رشته ورزشی کمیته استعدادیابی تشکیل می‌شود اما در ایران به این موضوع کم‌تر بها داده می‌شود به طوری‌که ورزشکار ابتدا مقام به دست می‌آورد بعد وارد دانشگاه می‌شود اما در دانشگاه باید عکس این ماجرا انجام شود و دانشجوی قهرمان پرورش داد.

برخی از دانشگاه‌ها و مدارس کمیته استعدادیابی تشکیل داده‌اند اما ماهیت این گروه باید جست‌و‌جو و پیدا کردن استعداد‌های درخشان باشد.

پرورش استعدادهای ورزشی باعث بیرون آمدن چهره‌هایی نظیر علی دایی، عادل فردوسی پور، حسین کلانی و ده‌ها ورزشکار تحصیلکرده خواهد شد.

دانشگاه آزاد اسلامی که از سالیان گذشته در رشته‌های ورزشی حرف اول را می‌زند برای رسیدن به این هدف در سال جاری شروع به راه‌اندازی مدارس تخصصی ورزشی و آکادمی کرده است. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به تمام واحد های دانشگاه آزاد توصیه کرده که چه در ورزش و چه در دانش و آموزش مدارس مهارتی راه‌اندازی شود تا علاوه بر پایان تحصیل دانشجویان مهارت بالایی کسب کنند.

همچنین تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در مدارس سما کل کشور نسبت به امکاناتی که دارند مدرسه تخصصی ورزش ایجاد خواهد کرد و اگر این هدف با برنامه جلو برود دانشگاه آزاد پیشگام در پرورش دانشجو قهرمان خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007386

وب گردی

وب گردی