بازرسان شهرداری به دنبال شناسایی رانندگان متخلف هستند

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: در کنار تاکسی‌های رسمی، یکسری مسافربر‌های شخصی غیررسمی هستند که ناهنجاری‌ها و افزایش قیمتی که توسط آن‌ها شکل می‌گیرد، به حوزه تاکسیرانی تعمیم داده می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، در خصوص پیگیری افزایش نامتعارف کرایه‌های تاکسی گفت: طبق قانون، فرآیند افزایش نرخ تاکسی، مشخص است. شهرداری‌ها پیشنهاد خود را به شورای اسلامی هر شهر ارائه می‌دهند و در نهایت افزایش صورت می‌گیرد و این افزایش به صورت میانگین در کشور همانند همه صنوف و حرفه‌هایی که نسبت به سال گذشته افزایش داشته اند، حدود ۲۰ درصد بوده است.

ضامنی با بیان اینکه در همه مشاغل تخلفاتی صورت می‌گیرد گفت: در حوزه تاکسیرانی نیز وجود تخلف را کتمان نمی‌کنیم و احتمال دارد برخی از رانندگان تاکسی این خلاف را انجام دهند که فرآیند برخورد با فرد خاطی مشخص است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در خصوص مکانیزم برخورد با متخلفان گفت: نحوه برخورد در آیین نامه‌ها مشخص است. در سازمان‌های تاکسیرانی هر شهر بازرسانی را داریم، رانندگانی که کرایه مازاد بگیرند شناسایی می‌شوند و به کمیته‌های انظباطی معرفی می‌شوند.

وی گفت: علاوه بر نظارت ما، شهروندان نیز باید مشارکت کنند و این تخلفات را گزارش دهند تا برخورد لازم و عمومی اتفاق بیافتد.

ضامنی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل سبک شهری فقط تاکسی‌ها نیستند که ارائه خدمت می‌دهند افزود: در کنار تاکسی‌های رسمی، یکسری مسافربر‌های شخصی غیر رسمی نیز وجود دارند که تحت پوشش جایی نیستند. زمانی که از سوی این دسته از مسافربر‌ها ناهنجاری و افزایش قیمتی اتفاق می‌افتد، به حوزه تاکسیرانی تعمیم داده می‌شود و این برداشت نادرست ایجاد می‌شود که در حوزه تاکسیرانی رسمی این آشفتگی را داریم.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور تصریح کرد: بازرسان شهرداری به دنبال شناسایی و برخورد جدی با آن دسته از رانندگان متخلفی هستند که زیر نظر اتحادیه تاکسیرانی نیستند و به صورت شخصی فعالیت می‌کنند؛ چرا که نباید رفتار سوء این افراد بر روی سازمان تاکسیرانی و رانندگان زحمتکش آن تاثیر بد داشته باشد.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1007406

وب گردی

وب گردی