تلاش وزارت علوم برای احداث زمین چمن مصنوعی در دانشگاه‌های کشور

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان از تلاش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای احداث زمین چمن مصنوعی در دانشگاه‌های کشور خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه محقق اردبیلی، محمدحسین علیزاده در جلسه شورای ورزش دانشگاه محقق اردبیلی، المپیاد قهرمانی را بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دانشگاهی عنوان کرد و گفت: در برگزاری المپیادهای ورزشی تلاش ما بر این است تا نهضت داوطلبی را در میان دانشجویان رواج دهیم و دانشجویان را در برگزاری این رویدادها به عنوان عوامل اجرایی دخیل کنیم.
وی با بیان اینکه پروژه احداث چمن مصنوعی از سال گذشته به صورت مشارکتی با صندوق رفاه دانشجویان و دانشگاه‌ها آغاز شده است، تصریح کرد: با احداث زمین چمن مصنوعی دانشگاه محقق اردبیلی، تعداد چمن مصنوعی دانشگاه‌های کشور تا مردادماه سال‌جاری به ۲۰ مورد خواهد رسید.
علیزاده با بیان اینکه وجود فضای باز ورزشی در محوطه خوابگاه‌ها برای فعالیت‌های دانشجویان و به‌ویژه دانشجویان دختر بسیار خوب و مناسب است، افزود: تعویض کف‌پوش زمین‌های روباز ورزشی نیز در دستور کار قرار دارد که دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این لیست قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۱ استخر در سطح دانشگاه‌های کشور وجود دارد و تلاش ما وجود حداقل یک استخر برای هر دانشگاه است، اظهارامیدواری کرد: با تکمیل فضاهای ورزشی و استخر دانشگاه محقق اردبیلی، دانشجویان این دانشگاه برای دسترسی به فضای ورزشی مشکلی نداشته باشند.

علیزاده با بیان اینکه سیاست ما تقویت جشنواره‌های مرزی است، افزود: دانشگاه محقق اردبیلی نیز می‌تواند در این جشنواره‌ها حضور یافته و امیدواریم با فعالیت‌هایی که در حوزه تربیت بدنی و ورزش در این دانشگاه شاهد هستیم، جزو ۱۰ دانشگاه اول کشور در این حوزه باشد.
وی همچنین از حمایت و مساعدت وزارت علوم، درخصوص احداث پیست دوچرخه‌سواری در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و اظهار امیدواری کرد: دانشگاه محقق اردبیلی منشأ تربیت نیروهای ارزشمند برای ورزش کشور باشد.

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه در حوزه تربیت بدنی در این دانشگاه فعالیت‌های خوبی شروع شده است، گفت: هم‌اکنون علی‌رغم وجود فشارهای اقتصادی، پروژه استخر سرپوشیده دانشگاه محقق اردبیلی با کمک‌های وزارت علوم و استاندار اردبیل آغاز شده است.
وی با بیان اینکه احداث چمن مصنوعی در محوطه خوابگاه دختران نیز در دستور کار قرار دارد، افزود: گروه تربیت بدنی دانشگاه نیز جزو گروه‌های علمی برتر با توان علمی بالا در منطقه بوده و تعدادی از اعضای هیئت علمی این گروه جزو قهرمانان المپیک و مسابقات ملی و بین‌المللی است.
حبیبی با اشاره به اهمیت توسعه فعالیت‌های ورزشی در سطح دانشگاه، تاکید کرد: هر چه برای ورزش سرمایه‌گذاری کنیم، برای سلامت جسم و روح سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.
انتهای‌ پیام/

کد خبر: 1007434

وب گردی

وب گردی