۲۳ خردادماه، آغاز آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد

آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۸ و مرحله اول بیست و چهارمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در روزهای پنجشنبه ۲۳ خرداد و جمعه ۲۴ خرداد ۹۸ برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۸ و مرحله اول بیست و چهارمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در روزهای پنجشنبه ۲۳ خرداد و جمعه ۲۴ خرداد ۹۸ برگزار می‌شود.

ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۸ و مرحله اول بیست و چهارمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کدرشته امتحانی برای تمامی دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی از روز جمعه ۱۶ آذر آغاز شد و یکشنبه ۲۵ آذر ۹۷ پایان یافت که در این بازه زمانی تعداد ۴۵۴ هزار و ۷۳۳ نفر ثبت نام کردند؛ از این تعداد ۲۳۶ هزار و ۱۱ نفر معادل ۵۰.۹۱ درصد داوطلبان زن و ۲۱۸ هزار و ۷۲۲ نفر معادل ۴۸.۱۰ درصد داوطلبان مرد هستند همچنین با تمدید مهلت ثبت نام در فاصله ۲۸ بهمن تا اول اسفند ۹۷ تعداد ۱۵۹ هزار و ۹۲۰ داوطلب ثبت نام کردند.

در مجموع تعداد ۶۱۴ هزار و ۶۵۳ نفر برای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۸ و مرحله اول بیست و چهارمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور ثبت نام کردند که این آمار نسبت به آمار ثبت نام در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۷ کاهش داشته است.

کارت ورود به جلسه آزمون اواسط هفته آینده از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور توزیع می‌شود و داوطلبان باید در روز مقرر ( پنج‌شنبه ۲۳ خرداد یا جمعه ۲۴ خرداد) در حوزه امتحانی درج شده بر روی کارت حضور یابند.

گفتنی است، برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد امسال تعداد ۶۱۴ هزار و ۶۵۳ نفر ثبت نام کردند که این آمار در مقایسه با سال گذشته ۱۲۱ هزار نفر کاهش دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007441

وب گردی

وب گردی