انهدام باند سوءاستفاده از دفترچه‌های درمانی/۱۲ متهم دستگیرشدند

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم از دستگیری افراد متعدد سوءاستفاده کننده از دفترچه‌های درمانی در قم خبر داد و گفت: متهمان این پرونده دارو‌های کمیاب را از مراکز مجاز تهیه و در بازار آزاد می‌فروختند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی اصغر سلطانی از دستگیری افراد متعدد سوءاستفاده کننده از دفترچه‌های درمانی در قم خبر داد.

وی در رابطه با جزئیات این خبر گفت: برخی افراد با سوءاستفاده از دفترچه‌های درمانی، اقدام به تهیه دارو‌های کمیاب، خارجی و گران قیمت و خاص کرده و سپس دارو‌ها را در بازار آزاد به فروش رسانده یا به صورت قاچاق از کشور خارج می‌کردند.

متهمان دارو‌های کمیاب را از مراکز مجاز تهیه و در بازار آزاد می‌فروختند

این مقام قضایی گفت: اقدامات مجرمانه این افراد به نحوه خرید و فروش نسخه‌های سفید و یا اجاره دادن دفترچه بیمه و یا جعل دفترچه‌های درمانی و جعل مهر و دست خط پزشک، اخذ دستور خلاف واقع از پزشک یا جاعلین و تهیه دارو یا فروش نسخه تجویزی و فروش دارو خارج از شبکه می‌باشد که متخلفان با مراجعه به پزشک تعداد زیادی نسخه و تجویز یکسان دارو‌های گران قیمت را اخذ و با هماهنگی داروخانه‌های متخلف با پرداخت ۱۱۰ تا ۳۰ درصد قیمت اقدام به تهیه دارو و فروش آن می کردند.

وی بیان کرد: متهمان با این اقدامات مجرمانه هم به سلامت جامعه و هم به بیت المال خساراتی وارد می‌کردند که با انجام کار اطلاعاتی ۱۲ نفر از متهمین شناسایی و دستگیر شدند و درحال حاضر پرونده قضایی آنها در حال رسیدگی است.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1007447

وب گردی

وب گردی