آغاز فاز اجرایی بسیج ملی کنترل فشارخون از امروز در سراسر کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: مرحله اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بسیج ملی کنترل فشارخون بسیار مطلوب پیش رفته است و از روز شنبه، فاز اجرایی آن آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از وبدا، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در جلسه هماهنگی "بسیج ملی کنترل فشارخون" که با حضور وزیر بهداشت و از طریق برقراری ارتباط ویدئویی با روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد، گفت: راه اندازی بسیج ملی کنترل فشارخون، همدلی و عزم جدی را در تمامی دست اندارکاران نظام سلامت در ستاد و دانشگاه، ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه مرحله اطلاع رسانی و آگاهی بخشی این بسیج ملی بسیار مطلوب پیش رفته است، افزود: روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی در زمینه اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم، به خوبی عمل کرده اند. همچنین، مشارکت سایر نهادها در استان ها نیز تاکنون مطلوب بوده است.

رئیسی با بیان این که از شنبه، 18 خرداد، وارد فاز اجرایی این طرح ملی خواهیم شد، گفت: در دو هفته ای که گذشت، مبحث حساس سازی، آگاهی رسانی، آمادگی، تدوین دستورالعمل ها و استانداردها، تدوین شیوه نامه نظارتی و تدوین دستورالعمل اجرایی، پیگیری شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: براساس برآوردها، 40 درصد از مردم کشور از بیماری فشار خون خود اطلاعی نداشته و حتی، نیمی از افرادی که از فشار خون خود مطلع هستند نیز، فشار خون خود را کنترل نکرده و به دنبال درمان نیستند. به همین دلیل، بسیج ملی کنترل فشار خون آغاز شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان تصریح کرد: براساس آمار، در کشور حدود 40 میلیون نفر جمعیت بالای 30 سال داریم و چنانچه 20 میلیون نفر از آنها در طرح ملی کنترل فشار خون مورد سنجش قرار گیرند، پیش بینی می شود، حداقل 2 میلیون نفر بیمار دچار فشار خون را شناسایی کرده و حدود یک میلیون نفر از آنها تحت درمان و مراقبت های ثانویه فشار خون قرار گیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007477

وب گردی

وب گردی