پرورش آهو در مزرعه دانشگاه آزاد اردبیل/ پرورش دام و تولید محصولات لبنی در واحد پارس‌آباد مغان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: پرورش آهو جزو برنامه‌‌های پیش روی ما در آینده نزدیک خواهد بود و در واحد پارس‌آباد مغان هم که در زمینه پرورش دام ظرفیت مناسبی دارد طرح‌هایی داریم که در دست بررسی است.

اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مهم‌‌ترین برنامه‌های پیش روی این دانشگاه در سال جاری گفت: در حال حاضر، مهم‌ترین برنامه ما در دانشگاه آزاد اردبیل برنامه واحد رشد و فناور کشاورزی است که در یک مزرعه 8 هکتاری فعالیت خود را آغاز کردیم.

وی افزود: با فعالیت‌های دانش‌بنیانی که در این مزرعه تحقیقاتی شاهد هستیم؛ هم‌افزایی بحث علم و ثروت در کشاورزی که مورد تاکید دکتر طهرانچی است مورد توجه قرار گرفته و در استان شاهد یک الگوی بسیار خوبی در جهت هم‌افزایی دانش و توسعه بخش کشاورزی هستیم که در این مزرعه در حال پیاده‌سازی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در ادامه خاطرنشان کرد: حدود 13 طرح کشاورزی و دامپروری داریم که جنبه‌های توسعه کشاورزی و بوم‌گردی در سطح استان دارد. مزرعه ما در 2 کیلومتری واحد اردبیل قرار دارد و بخش‌‌های فعال این مزرعه شامل بومی‌سازی میوه فیسالیس که به صورت وارداتی در کشور عرضه می‌شود همچنین به‌نژاد نوع خاصی از بوقلمون که به صورت غیر‌مسقیم هم صادر شده می‌شود.

وی تاکید کرد: علاوه بر پرورش بوقلمون در مزرعه دانشگاه آزاد اردبیل، جوجه‌های این پرندگان به حدود 60 نفر واگذار شده که کلیه پشتیبانی فنی از طریق این مزرعه انجام می‌شود و این روش منجر به کارآفرینی در این امر شده به نحوی که بعد از بزرگ شدن جوجه‌های بوقلمون، مجموعه ما دوباره این بوقلمون‌های تکامل یافته را خریداری می‌کند.

رسولی درباره فعال کردن دیگر بخش‌‌‌ها در مزرعه دانشگاه آزاد اردبیل یادآور شد: کاشت انواع گیاهان دارویی و پرورش آهو در این مزرعه جزو برنامه‌‌های پیش روی ما در آینده نزدیک است که به زودی فعالیت در این زمینه را آغاز خواهیم کرد هر چند که در زمینه کاشت و تولید گیاهان دارویی اقداماتی صورت گرفته است.

وی درباره توسعه و پرورش دام در مزرعه متعلق به دانشگاه آزاد اردبیل متذکر شد: در واحد پارس‌آباد مغان هم که در زمینه پرورش دام ظرفیت مناسبی دارد طرح‌هایی داریم که در دست بررسی است و با ایجاد یک مرکز دامداری در این منطقه می‌توانیم در زمینه تولید محصولات لبنی و دامی ورود کنیم که علاوه بر اشتغال‌زایی منجر به درآمدزایی مناسبی برای دانشگاه خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007479

وب گردی

وب گردی