26 روز تا برگزاری یونیورسیاد 2019 / از اعزام 3 مرحله ای کاروان ایران تا حذف 6 ملی پوش از اردوی نهایی

کاروان ایران درحال آماده سازی برای حضور در مسابقات یونیورسیاد 2019 ایتالیا است که فدراسیون ورزش های دانشگاهی تصمیم گرفته برای صرفه جویی در هزینه ها، کاروان دانشجویان ایران را در 3 مرحله به مسابقات یونیورسیاد اعزام کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مسابقات یونیورسیاد جهانی 26 روز دیگر در ایتالیا برگزار می شود و کاروان های اعزامی مشغول تدارک آماده‌سازی ورزشکاران خود برای بزرگترین رویداد دانشجویی هستند.

یونیورسیاد، مسابقات دانشجویان جهان که هر دو سال به میزبانی یک کشور زیر نظر فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی برگزار می‌شود، در آستانه 60 ساله شدن است.

بیست و نهمین یونیورسیاد جهان، در دو بخش ورزش‌های تابستانی و زمستانی، دو سال گذشته در چین تایپه برگزار شد. سی‌امین یونیورسیاد تابستانی، تیرماه امسال به‌میزبانی ناپل ایتالیا برگزار می‌شود.

یکی از کشور‌های حاضر در این مسابقات کاروان ایران بوده که با 41 ورزشکار به ایتالیا اعزام خواهند شد. تیم های اعزامی به ایتالیا در حال حاضر مراحل پایانی آماده سازی را پشت سرمی گذارند و همچنین در اردوی نهایی تیم های تکواندوی بانوان و والیبال آقایان 6 نفر از لیست نهایی خط خواهند خورد.

با توجه به هزینه های زیادی که مسابقات داشته مسئولان فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی ترجیح دادند تا فقط در 4 رشته تیمداری کنند و تیم هایی که شانس کسب مدال ندارند به مسابقات اعزام نخواهند شد.

در این گزارش قصد داریم آخرین خبرهای تیم های اعزامی به یونیورسیاد دانشجویان جهان را بررسی کنیم.

26 روز تا برگزاری بزرگ‌ترین رویداد ورزش دانشجویی در جهان

26 روز به آغاز بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دانشجویان، باقی مانده است. سی‌امین یونیورسیاد تابستانی 2019 به میزبانی ناپل ایتالیا با حضور ۹ هزار دانشجوی ورزشکار و هیئت اعزامی از 128 کشور جهان برگزار می‌شود. ایتالیا پس از 22 سال مجددا میزبانی مسابقات دانشجویان جهان را عهده‌دار شده است. این رویداد پس از بازی‌های المپیک، بزرگ‌ترین اجتماع ورزشی جهان محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که سی‌امین بونیورسیاد در 18 رشته دوومیدانی، بسکتبال، شمشیربازی، فوتبال، ژیمناستیک هنری، جودو، شنا، تکواندو، واترپلو، تنیس روی میز، والیبال، تنیس، شیرجه و ژیمناستیک ریتمیک، تیراندازی با کمان و سه رشته انتخابی راگبی هفت‌نفره، قایقرانی بادبانی و تیراندازی برگزار می‌شود که درمجموع 222 مدال در طول رقابت‌ها سی‌امین یونیورسیاد توزیع می‌شود.

اردوی بانوان تکواندو آغاز شد/ یک هوگوپوش از لیست تیم ملی خط می خورد

اردوی آمادگی دانشجویان اعزامی به بازی های یونیورسیاد (دوشنبه - 13 خردادماه) در خانه تکواندو برگزار شد. 12 هوگوپوش جواز حضور در این رقابت‌ها را داشتند که در نهایت 5 تکواندوکار موفق شدند به اردوی تیم‌ دانشجویان راه پیدا کنند.

ناهید کیانی، حدیثه پورکاظمی، زهرا شیدایی، پریسا جوادی و ملیکا میرحسینی نفرات برتر مسابقات تکواندو بانوان هستند که پس از برگزاری اردوی نهایی یکی از بانوان از لیست خط خواهد خورد تا در نهایت 4 تکواندو‌کار به ایتالیا اعزام شود.

اردوی تیم دانشجویان از امروز در آکادمی ملی المپیک آغاز شده است.

اعزام تیم 12 نفره والیبال به ایتالیا/ 5 نفر در اردو نهایی حذف می شوند

با توجه به برگزاری مسابقات جهانی والیبال اردو تیم ملی دانشجویان با تاخیر برگزار خواهد شد و 17 ورزشکار در اردوی نهایی شرکت خواهند کرد تا در نهایت 12 نفر به ایتالیا اعزام شوند.

قرار بر این است تا با در نظر گرفتن مصدومیت ها تعداد بیشتری در اردو حاضر باشند که تیم ملی با کمبود بازیکن پیش از اعزام به ناپل مواجه نشود.

اردوی نهایی ملی پوشان پس از پایان مسابقات جهانی در خانه والیبال برگزار خواهد شد. تیم والیبال دانشجویان ایران در رقابت‌های یونیورسیاد در گروه سوم با تیمهای کانادا، برزیل، فرانسه و لهستان هم‌گروه است.

اعزام 3 مرحله ای کاروان دانشجویان ایران به یونیورسیاد

با توجه به هزینه های بالا در کشور های اروپایی کاروان اعزامی ایران به ایتالیا در سه مرحله وارد مسابقات خواهد شد. تیم های والیبال، تیراندازی و تکواندو به دلیل اینکه انفرادی نیست دو روز قبل از آغاز مسابقات راهی ناپل خواهند شد و در این میان تنها تیم والیبال 4 روز زودتر به مسابقات اعزام می شوند.

فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی برای کاهش هزینه ها تصمیم گرفت تا با تاخیر در اعزام ها در خرج و مخارج صرفه جویی کند و به همین خاطر تیم ایران با کاروان نصفه و نیمه وارد ایتالیا می شود.

البته اعضای تیم ملی دانشجویان که در رشته های انفرادی شرکت کرده اند در همان تاریخ افتتاحیه وارد ناپل می شوند.

بازی تدارکاتی برای بلندقامتان ایرانی در ناپل

تیم والیبال ایران که شانس بالایی برای قهرمانی در مسابقات دانشجویی دارد با شرایط ویژه تری به ایتالیا اعزام می شود. بلندقامتان ایران برای آمادگی بیشتر در مسابقات دانشجویان جهان نزدیک یک هفته زودتر از برگزاری مسابقات راهی ناپل خواهند شد تا در سالن محل تمرینشان مسابقات دوستانه برگزار کنند.

قرار براین است تا تیم ملی دانشجویان یک یا دو بازی تدارکاتی با تیم های حاضر در مسابقات برگزار کند.

ملی پوشان تیراندازی در اردوی تیم ملی

اردوی تیم ملی تیراندازی کامپوند دانشجویان برای حضور در رقابت‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان از روز سی و یکم اردیبهشت‌ماه در سایت آزادی آغاز و تا 15 خرداد ادامه داشت. کیارش فرزان، محمدصالح پالیزبان در بخش مردان و بهاره رضایی و سوگند حداد در بخش بانوان نفرات دعوت‌شده برای اردوی کامپوند دانشجویان هستند. اعضای تیم ملی تیراندازی دانشجویان در واقع از ملی‌پوشان هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007519

وب گردی

وب گردی