نشست هم‌اندیشی دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه آزاد نجف‌آباد برگزار شد

نخستین نشست هم اندیشی دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد نجف آباد، حسین سلیمانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در نخستین نشست هم‌اندیشی دانشجویان غیرایرانی گفت: فارغ از تفاوت مکان و ملیت، انسانیت حلقه اتصال همه ما در کنار یکدیگر است و فرهنگ و تمدن غنی ایرانی اسلامی و پیوند آن با کشورهای اسلامی بر استحکام این ارتباط افزوده است.

سلیمانی افزود: با عنایت به اهمیت روابط بین­‌الملل دانشگاهی در برنامه­‌های پنجم و ششم توسعه کشور و نقش مهم پذیرش دانشجویان خارجی به‌­عنوان اولویت اول بین‌­المللی سازی آموزش و با توجه به سیاست های کلان دانشگاه آزاد اسلامی و تأکید طهرانچی پیرامون لزوم تسهیل و روان سازی فرآیند جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی، این نشست ها با هدف بررسی مسائل و مشکلات آموزشی، دانشجویی و ساماندهی فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی این دانشجویان برگزار می شود.

وی اظهار امیدواری کرد با تداوم برگزاری این نشست ها گام‌های جدی در جهت توسعه فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و تحقیقاتی دانشجویان غیرایرانی برداشته شود.

سلیمانی با اشاره به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد از 180دانشجوی غیرایرانی خاطرنشان کرد: جذب دانشجو از کشورهای مختلف و فراهم آوردن زمینه آموزش و توسعه تحصیلات تکمیلی برای این دانشجویان از سیاست‌ها و برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد از راه اندازی دفتر جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد خبر داد و افزود: راه اندازی کانون فرهنگی و هنری ویژه دانشجویان غیر ایرانی با توجه به تقاضای این دانشجویان از دیگر اقداماتی است که در دستور کار این واحد دانشگاهی قرار دارد که با فراهم شدن مقدمات آن شاهد فعالیت های مختلف دانشجویان مذکور در قالب کانون خواهیم بود.

آوید آوخ سرپرست دفتر جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی ضمن تشرح اهداف و فعالیت­های این دفتر، به اشتغال به تحصیل دانشجویانی از کشورهای افغانستان و عراق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد اشاره و ابراز امیدواری کرد در سال­های آینده با توسعه روابط بین‌­الملل با سایر کشورهای منطقه، پذیرای تعداد بیشتری دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در این واحد دانشگاهی باشیم.

آوخ خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد به ­عنوان یکی از قطب­‌های علمی کشور، آماده پذیرش اساتید و دانشجویان ی غیرایرانی جهت گذراندن دوره‌­های فرصت مطالعاتی شش ماهه در رشته‌­های مختلف فنی­ و مهندسی، پزشکی، علوم پایه و علوم انسانی خواهد بود.

سرپرست دفتر جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی، پیگیری کلیه امور مربوط به ثبت نام، اخذ سند احراز هویت، رفع موانع و مشکلات احتمالی در فرآیند تحصیل از لحظه ورود تا فارغ التحصیلی و صدور دانشنامه، تسریع در انجام امور آموزشی، انجام اقدامات لازم در جهت تأمین امکانات مناسب و تجهیز خوابگاه و همچنین برگزاری تورهای علمی داخلی، برنامه‌­های فرهنگی و جلسات توجیهی را از جمله فعالیت­های این دفتر در راستای حفظ حرمت و کرامت دانشجویان غیرایرانی برشمرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تعامل هرچه بیشتر بین این واحد دانشگاهی و دانشگاه­‌های مطرح در سایر کشورها شاهد همکاری مناسبی در جهت پیشرفت علم و دانش باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007521

وب گردی

وب گردی