استعفای انتخاباتی یا فرار از کارنامه ضعیف دولت؟

دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان تهران گفت: گمانه‌زنی پیرامون استعفای وزیر آموزش و پرورش بسیار است، اینکه بحث انتخابات مطرح بوده یا با استعفا فرار رو به جلو بوده است.

علیرضا تسلیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به استعفای وزیر سابق آموزش و پرورش، گفت: در حال حاضر دو دیدگاه در خصوص این استعفا وجود دارد، استعفا به خاطر کارشکنی‌های دولت در وزارتخانه بوده یا کاندیدا شدن برای مجلس شورای اسلامی است.

دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان تهران اطلاع‌رسانی شفاف پیرامون استعفای دولتمردان را حق مردم دانست و گفت: شایعات و گمانه‌زنی در استعفای بطحایی بسیار است به عنوان مثال وی حتی اگر وارد مجلس هم شود نهایتاً در کمیسیون آموزش مجلس فعالیت خواهد کرد که به تبع از پست وزرات کمتر است، اینجاست که سوال در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد واقعاً استعفا انتخاباتی بوده یا مسائل پشت پرده سیاسی در کار است.

وی اضافه کرد: افکار عمومی به جای درگیری رسانه‌ای باید به این موضوع بیاندیشند که آقایان می‌خواهند با استعفا فرار رو به جلو کنند و کارنامه ضعیف دولت در 6 سال گذشته را ماله‌کشی کنند یا سنگ‌اندازی درون کابینه دولت باعث استعفا است.

تسلیمی با تاکید بر وجود لابی‌های گسترده در دولت دوزاردهم، ابراز کرد: برخی افراد در این دولت به خودی و غیرخودی رحم نمی‌کنند که حاصلش خروج اعضا به هر نحوی از قطار دولت است تا بیش از این شریک ناکارآمدی دولت نباشند.

این فعال دانشجویی وظیفه رسانه‌ها را روشنگری دانست و گفت: در شرایط فعلی رسانه‌ها برای شفاف‌سازی باید نقش خود را دو صد چندان ایفا کنند تا عامه مردم که قشر عظیم جامعه را تشکیل می‌دهند بیشتر در جریان اخبار و مسائل روز قرار بگیرند و به اخبار پشت پرده پی ببرند.

وی خاطرنشان کرد: در جریان استعفای وزیر آموزش‌وپرورش به نظر نمی‌رسد فقط بحث شرکت در انتخابات مطرح باشد و مسائل پشت پرده و گروه‌های فشار نیز در این قضیه دخیل هستند.

تسلیمی عنوان کرد: قانون استعفا برای شرکت در انتخابات را بلامانع دانسته است و اگر در شرایط و زمان مناسب صورت گیرد عامل بازدارنده از عدم مسئولیت‌پذیری و صیانت از رای نمایندگان مجلس به وزرا است اما این به آن معنا نیست که مسئولین به راحتی استعفا دهند و از منصب خود برای جمع‌آوری آبروی سیاسی و رزمه‌کاری خود استفاده یا سوءاستفاده کنند.

دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌ آزاد اسلامی گفت: اگر فردی در رده‌های بالای اجرایی نظیر وزارتخانه یا معاونین رئیس جمهور بنای حوضر در انتخابات دارند باید از ابتدای مسیر در اهداف خود این موضوع را بیان کنند. زیرا اهداف نهاد، وزارتخانه یا سازمان در هر 3 سطح مدیریتی با رها شدن یکباره مدیر دچار آسیب‌های اساسی خواهد شد و تغییر مدیر باعث تغییر سیاست و راهبری اون سازمان خواهد شد که به از دست دادن زمان منجر خواهد شد.

وی در خصوص لزوم بازنگری برخی از قوانین انتخاباتی، بیان کرد: شاید زمان آن رسیده که مجلس در قانون جامع انتخابات بازنگری کند تا دستگاه‌های اجرایی ما دچار آسیب نشوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007549

وب گردی

وب گردی