تخلف در انتخابات نشریات دانشجویی از سوی وزارت علوم محتمل است

عضو شورای ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم گفت: با وجود سابقه وزارت علوم در یک‌ سال گذشته از جمله تعویق زمان انتخابات و بی عدالتی‌های رخ داده در دانشگاه تهران و علامه طباطبایی انتظار تخلف از وزارت علوم در این دوره از انتخابات وجود دارد.

محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به هفدمین دوره انتخابات مدیران مسئول نشریات دانشگاهی، گفت: این مراسم از امروز با حضور 344 نشریه دانشجویی که حق رأی دارند آغاز و از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر دوشنبه 20 خردادماه فرآیند رای‌گیری انجام می‌شود و بلافاصله نتایج اعلام خواهد شد.

عضو شورای ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته این انتخابات با عدم حضور رسانه‌ها برگزار شد که می‌تواند شائبه وقوع تقلب را افزایش دهد.

وی با تاکید بر اینکه وجود تخلف جزو لاینفک انتخابات مدیران مسئول نشریات است، گفت: با حضور آقایان عضو ائتلاف طلوع آزادی که وابستگان بنیاد باران بین دانشجویان هستند و سابقه وزارت علوم در یک سال گذشته از جمله تعویق زمان انتخابات، دیدار رهبری با دانشجویان سال پیش و بی‌عدالتی‌های رخ داده در دانشگاه تهران و علامه طباطبایی انتظار تخلف از وزارت علوم وجود دارد و در روزهای آتی مستندات خود را رسانه‌ای خواهیم کرد.

محمدی اضافه کرد: از جمله شیطنت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزاری همزمان این انتخابات با دوره امتحانات دانشگاهی است که باعث شده بیش از 150 نفر از مدیران نشریات دانشجویی به این دلیل در نشست شرکت نکنند که در نوع خود بی‌سابقه است.

عضو شورای ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نقض قانون انتخابات، تصریح کرد: یکی از خلأهای شیوه‌نامه این است که اگر تخلفی در روند انتخابات رخ دهد قانون برای اعضای ناظر دانشجویی شأنیتی قائل نشده است و حق اعتراض یا ابطال نتایج انتخابات را ندارند.

وی خاطر نشان کرد: حتی اجازه‌ خروج از نشست را نیز نداریم؛ زیرا شیوه‌نامه حدنصابی را تعیین نکرده است و اگر میدان را خالی کنیم اعضای ائتلاف طلوع آزادی بیشتر به تخلف می‌پردازند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007555

وب گردی

وب گردی