عضو ناظر بر نشریات؛ زورمان به فساد اداری دانشگاه تهران نرسید

عضو شورای ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از وقوع فساد اداری در دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ هفدمین دوره انتخابات مدیران مسئول نشریات دانشگاهی وزارت علوم از روز گذشته 18 خردادماه و با حضور 344 نشریه دانشجویی که حق رأی دارند آغاز شد و از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر دوشنبه 20 خردادماه فرآیند رای‌گیری انجام و بلافاصله نتایج اعلام خواهد شد.

البته این دوره از انتخابات نشریات دانشجویی با حواشی بسیاری روبه‌رو بود. در ابتدا که زمان برگزاری انتخابات که در اردیبهشت‌ماه هر سال بود به یکباره و بدون دلیل موجه از سوی وزارت علوم تعویف افتاد و زمان برگزاری انتخابات به خردادماه موکول شد که دانشجویان درگیر امتحان پایان ترم یا فرجه‌ها هستند و مشارکت به حداقل میزان خود می‌رسد.

ابهامات احتمال تخلف در برگزاری انتخابات با حذف اسامی برخی از دانشگاه‌ها و نمایندگان لیست هفدهمین همایش سراسری نشریات دانشجویی و با ابطال انتخابات برخی دانشگاه‌ها قوت گرفت. همین موضوع اعتراضات زیادی از سوی دانشجویان و فعالان نشریات دانشجویی درپی داشت و حتی برخی از اعضای کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی نیز در صفحات شبکه‌های اجتماعی به افشاگری درخصوص برخی مشائل پشت پرده پرداختند.

محمدرضا محمدی عضو شورای ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که از فعالان حوزه نشریات دانشجویی است یکی از معترضان به روند تخلفات احتمالی وزارت علوم بود.

وی در توئیتر خود با اشاره به هفدهمین دوره انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی نوشت؛ «هفدمین دوره انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم آغاز و بنده به عنوان نماینده دانشجویان یک عذرخواهی بدهکارم، دانشگاه تهران 40 حق رأی دارد، به اندازه 13 دانشگاه عادی. آن‌هم برای نشریات تقلبی‌اش، به عالم و آدم اعتراض کردیم از رئیس جمهور، وزیر تا نهاد.»

وی همچنین در ادامه مطرح کرد؛ «اما زورمان به فساد اداری دانشگاه تهران نرسید. مسئولین وزارت علوم هم که سال‌های قبل در دانشگاه تهران بوده‌اند و علقه دارند، پیگیری لازم را انجام ندادند. با وجود اینکه دقیق‌ترین مستندات ارائه شده بود. اما سکوت نخواهیم کرد انحصارطلبان سال‌هاست که نان همین تقلب را می‌خورند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1007569

وب گردی

وب گردی