باید حضور شرکت‌های داخلی را در بازار بین‌المللی تثبیت کرد/ صعود ۵۵ پله‌ای ایران در شاخص نوآوری

معاون علم و فناوری ریاست جمهوری گفت: آنچه که برای رونق اقتصادی مهم است توسعه مدل کسب‌و‌کار و تکثیر آن در بازارهای بین‌المللی است تا بتوانیم پای شرکت‌های داخلی را به بازارهای جهانی باز کنیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در نشست خبری اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه، در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز گفت: در نمایشگاه اینوتکس ۴۰۰ غرفه از شرکت های ایرانی در حوزه استارت‌آپ و دانش بنیان حضور دارند.
وی تصریح کرد: آنچه که برای رونق اقتصادی مهم است توسعه مدل کسب‌و‌کار و تکثیر آن در بازارهای بین‌المللی است تا بتوانیم پای شرکت‌های داخلی را به بازارهای جهانی باز کنیم.
ستاری خاطر نشان کرد : چیزی که باعث اقتدار ملی یک کشور می‌شود این است که بتوانیم این شرکت‌ها را در بازارهای بین‌المللی حفظ و تثبیت کنیم؛ بنابراین باید استارت‌آپی داشته باشیم که همین زبان فارسی خودمان را با تولید محتوا و مولفه های مهم اقتدار در بازار خارجی داشته باشیم.

در ادامه معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به این‌که هشتمین اجلاس اینوتکس و رویداد سالیانه حوزه نوآوری با حضور گسترده اکثر کشورها برگزار می‌شود، گفت: همزمان با این رویدادها، رویداد اسکاپ هم برگزار خواهد شد.
وی با تاکید براین که در مجمع نوآوری آسیا_اقیانوسیه (اسکاپ)۶۲ کشور عضو هستند، افزود: در این حدود ۵۰ کشور با ده‌ها مهمان خارجی در سطح وزرای آموزش عالی و فناوری و معاونان حضور دارند.
ستاری تاکید کرد: شبکه استارت‌آپ اسکاپ با محوریت ایران ایجاد می شود، این حرکت بزرگ در حوزه شتابدهنده‌ها اتفاق خواهد افتاد؛ چرا که ایران بزرگ‌ترین استارتاپ منطقه را دارد.
وی افزود: طی چهار سال گذشته رتبه ایران در حوزه بهبود شاخص نوآوری ۵۵ بوده است و این موضوع سبب ایجاد انگیزه بین فعالان این عرصه شده است.
ستاری خاطر نشان کرد‌: برگزاری چنین رویدادی در حوزه زیست بوم دانش‌بنیان و استارت‌آپ توسعه صادرات را رقم خواهد زد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007590

وب گردی

وب گردی