برگزاری جلسه آموزشی طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در واحد نجف آباد

در راستای اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون جلسه آموزشی داوطلبین سنجشگر با حضور نماینده شبکه بهداشت، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشکده پرستاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد نجف آباد، نماینده شبکه بهداشت نجف آباد با تاکید بر لزوم تلاش همه افراد در جهت اطلاع رسانی و اجرای مناسب طرح بسیج ملی کنترل فشارخون، این بیماری را یکی از عوامل جدی خطر آفرین برای سلامتی انسان دانست و افزود: فشارخون بالا به علت ایجاد تغییرات در عملکرد بدن، باعث بروز بیماری های قلبی، کلیوی، سکته های مغزی، ناتوانی و مرگ و میر زودرس در بین افراد مبتلا خواهد شد.

وی با اشاره به آمار مبتلایان به این بیماری گفت: در خارج از کشور از هر ۸ نفر ۱ نفر مبتلا به بیماری فشار خون بالا است و این آمار در ایران ۱ نفر از هر ۵ نفر را شامل می شود.

حقیقی اظهار کرد: تقریباً یک سوم جمعیت بالای ۳۰ سال در ایران مبتلا به فشار خون بالا هستند که این آمار در سال های اخیر روند صعودی داشته است به طوری که از سال 2016 به بعد این رقم به 3 برابر افزایش یافته است.

وی خطرسنجی را از دیگر اهداف طرح بسیج ملی کنترل فشار خون عنوان کرد و افزود: با اطلاع رسانی مناسب و غربالگری افراد میانسال مبتلا به فشارخون بالا و مراجعه زودهنگام به مراکز درمانی تا حد زیادی می توان از عوارض این بیماری در دوران سالمندی کاست.

نماینده شبکه بهداشت نجف آباد فشار خون اولیه را در ارتباط مستقیم با شیوه زندگی افراد دانست و خاطرنشان کرد: اضطراب زیاد، عدم توجه به تغذیه مناسب، عدم استفاده از سبزیجات و میوه، پیاده‌روی نکردن و استفاده زیاد از نمک از عوامل مهم تاثیرگذار در ابتلا به فشار خون بالاست.

در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، پایگاه هایی در سطح شهرستان نجف آباد به صورت ثابت و سیار در نظر گرفته شده است و در همین راستا دانشکده پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با حضور حداکثری دانشجویان داوطلب، شبکه بهداشت شهرستان را در اجرای هر چه بهتر این طرح یاری خواهد کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1007596

وب گردی

وب گردی