هسته های دانش بنیان دانشگاه آزاد تا 10 میلیون تومان حمایت مالی می شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: در مرحله نمونه‌سازی، هسته‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی از ۳ تا ۱۰ میلیون تومان از کمک‌ها و حمایت‌های نقدی و غیرنقدی بهره‌مند می‌شوند.

احمد آذین زئیس دانشگاه آزاد واحد اصفهان در مورد نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به توسعه فناوری‌های نوین اظهار کرد: نگاه ویژه به توسعه فناوری و نوآوری در جهت‌گیری‌های اصولی و جدید دانشگاه آزاد اسلامی، نویدبخش حرکاتی رو به جلو و با نگاه به حل مشکلات صنعت و جامعه است.

وی افزود: پیش‌درآمد حرکت به سمت فناوری و نوآوری، تحول در نظام آموزشی فعلی است و باید در آموزش‌ها به نظام مهارت‌محور، توجه ویژه کرد؛ چراکه ادامه فعالیت‌های سنتی پژوهشی مانند تولید مقاله و کتاب، به‌تنهایی نمی‌تواند مشکلات جامعه را حل ‌کند.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: در نظام جدید پژوهشی، توجه ویژه بر روی مراکز رشد و توسعه هسته‌های فناوری است که در این میان ظرفیت‌های متنوعی مانند ایجاد مراکز شتاب‌دهی، سکوی فناوری و توجه به مقوله چالش‌ فناوری با هدف مسئله‌یابی در صنایع و ارائه راه حل آنها، مورد تأکید است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) گفت: از مشکلات کنونی شرکت‎های دانش‌بنیان، تجاری‌سازی، بازاریابی و صادرات محصولات تولیدی است که در این‌باره نیز تمهیدات لازم در سرفصل‌های بودجه پژوهشی سال جاری و توجه به راه‌اندازی دفاتر تخصصی این موضوع زیر نظر مراکز رشد در دستور کار است.

آذین با تأکید بر تخصیص اعتبارات لازم برای حمایت از ایده‌های دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: در مرحله نمونه‌سازی، هسته‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی از ۳ تا ۱۰ میلیون تومان از کمک‌ها و حمایت‌های نقدی و غیرنقدی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007606

وب گردی

وب گردی