رونمایی از ۲۳ قلم کالای‌تولید داخل در نمایشگاه ایران هلث

مدیر کل تجهیزات پزشکی‌ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رونمایی ۲۳ قلم کالای‌ تولید داخل در نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث خبر داد.

به گزارش‌خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین صفوی در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث که صبح امروز در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار‌شد، اظهار کرد: بر اساس دستور وزیر بهداشت، شفافیت در فرآیندها را در دستور کار داریم، یکی از معضلات شرکت‌های تولید کننده نبود آمار در حوزه واردات، صادرات و تولید بود. در همین راستا تیمی تشکیل داده‌ایم که آمارها را تجمیع و تدوین می‌کنند.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله تا آخر تابستان سال جاری، ملزومات پزشکی در حوزه تولید و وراردات را منتشر می‌کنیم.

مدیر کل تجهیزات پزشکی‌ وزارت بهداشت گفت: امروز از ۲۳ قلم کالا به عنوان تولید داخلل رونمایی خواهد شد. البته زحمت دوستان ما محدود به این ۲۳‌ قلم نیست، شرکت‌های‌زیادی در این زمینه فعال هستند و محصولات خود را ارتقا داده اند.

وی بیان کرد: حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز برای واردات و تولید تجهیزات پزشکی طی سال گذشته تخصیص یافت. در حال حاضر برخی محصولات تجهیزات پزشکی به عنوان تکنولوژی برتر دنیا در ایران تولید می‌شود و ما جزو معدود کشورهای تولید کننده برخی تجهیزات پزشکی هستیم. برای نخستین بار ۰ محصول تجهیزات و ملزومات پزشکیبه بازار عرضه می‌شود، این محصولات در حوزه‌های تخصصی پزشکی، آزمایشگاهی و دندانپزشکی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007626

وب گردی

وب گردی