اکوسیستم کشور را به توسعه سوق می‌دهیم/ بازدید وزرای کشورهای خارجی از مراکز نوآوری ایران

دبیر اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه ، با اشاره به فضای اکوسیستمی کشور گفت: می‌خواهیم ظرفیت علمی ایران در حوزه‌های مختلف همچنین اکوسیستم در کشور را به توسعه برسانیم و برگزاری این اجلاس سبب می‌شود تا پیام همکاری‌های فناوری خودرا به دیگر کشور‌های جهان برسانیم.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سید احمدرضا علایی طباطبایی دبیر اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه در نشست خبری این مجمع که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال برگزاری اس برگزار شد ، اظهار کرد: این مجمع به پیشنهاد ایران برگزار شد و برنامه مشترکی است که کمتر آن را تجربه کرده‌ایم این برنامه با محوریت فناوری و نوآوری با سازمان ملل برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طی سال گذشته ۸۰ مقام علمی و فناوری داشته‌ایم و روسای سازمان‌های علمی و بین‌المللی به برنامه وارد شدند و نمایندگان ۵۰ کشور از دولت‌ها و سازمان‌های تخصصی در این برنامه حضور دارند.

علایی با اشاره به فضای اکوسیستمی کشور اظهار کرد: می‌خواهیم ظرفیت علمی ایران در حوزه‌های مختلف همچنین اکوسیستم در کشور را به توسعه برسانیم و برگزاری این اجلاس سبب می‌شود تا پیام همکاری‌های فناوری خودرا به دیگر کشور‌های جهان برسانیم.

دبیر اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه گفت: برای وزرا ومعاونان وزرای کشور‌های خارجی برنامه‌های موازی در نظر گرفته‌ایم و در این برنامه آن‌ها از مراکز نوآوری ایران همچون کارخانه‌های نوآور، پارک علم و فناوری و ستاد نانو بازدید می‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد : ۶۲ کشور که عضو اسکایپ هستند، همچنین ژاپن، روسیه، هند، چین و سنگاپور و چهار کشور دیگر که در منطقه آسیا و اقیانوسیه حضور ندارند اما ادبیات تکنولوزی ما با آنها یکی است هم می‌توانند در این نشست حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007630

وب گردی

وب گردی