از فعالان عرصه  استارت‌آپ حمایت می‌شود/ احتساب قیمت ارز با نرخ نیمایی برای تولیدکنندگان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جوانانی که در‌ استارت‌آپ و شرکت‌های دانش‌بنیان کار می کنند بدانند وزارت بهداشت خانه آنها و وزیر کارگزار آنهاست.

به گزارش‌ خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سعید نمکی در مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه‌ بین‌المللی ایران هلث که صبح امروز در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار‌ شد، اظهار‌ کرد: اولین روزهایی که وارد وزارت بهداشت شدم، به دوستان ابلاغ کردم حتما باید از تولید داخل حمایت شود و اجازه ورود محصولات خارجی که محققان می‌توانند آن را تولید کنند، نخواهیم داد.

وی ادامه داد: صنعتی شدن به عنوان یک پروسه گذر از توسعه نیافتگی به توسعه یافتگی‌ یکی از مراحلی است که تمامی‌کشورهای توسعه یافته شده طی‌ کرده‌اند. ما کشورهای زیادی داریم که ماشین‌آلات می برند و نصب می کنند به دلیل آنکه فرهنگ تولید ملی را تجربه نکرده‌اند و به وسیله ابزار ساخت دیگران پیشرفت کرده اند.

وزیر بهداشت گفت: شرایطی که دشمنان ما در این ایام برای ما فراهم کرده اند یکی از شرایط سخت بعد از انقلاب است. من مطمئنم با تکیه بر توان داخلی از این دوران عبور می کنیم و نشان می‌دهیم ایرانیان به راحتی به زانو در نمی‌آیند.

وی‌ بیان کرد: من در وزارت بهداشت ساز و کاری را برای همکاران در راستای حمایت از تولید داخلی مشخص‌کردم که دکتر پیرصالحی وظیفه پیگیری این امر را عهده دار شده است‌ باید مجددا با یک ساز و کار و آرایش‌جدید به این امر پرداخت. در‌سازمان غذا و دارو به عنوان یک قرارگاه ساماندهی و سازماندهی جدید صورت گرفت. هدف من از ایجاد این قرارگاه این‌ بود که با آرایشی جهادی جدید در‌ راستای تولید داخلی گام برداریم و مجموعه را در‌ مقابل‌ هجمه‌هایی که کشور را تهدید می‌کند، آماده کنیم. دومین هدف من این‌بود که درها را به روی وارد کنندگان و صادرکنندگان باز کنیم.

نمکی‌ افزود: در سازمان غذا و دارو در‌صددیم که شفافیت کامل برقرار شود. یکی‌ از دلایلی که جوانان کوچ می‌کنند این است که احساس‌ ناعدالتی می‌کنند. چرا باید ساختار اداری ما با یک جوان تولید‌کننده به گونه‌ای برخورد کند که به کشور ترکیه مهاجرت کند. ما سازمان غذا و دارو را به پایگاهی تبدیل‌می‌کنیم‌ که در این راستا پیش بروند.‌ ما در این سازمان با تمامی‌ ذی‌نفعان دارویی و تجهیزات پزشکی جلساتی را برگزار می‌کنیم و از نظرات آنان بهره‌مند خواهیم شد.

وی اضافه کرد: همین الان ۹ هزار میلیارد تومان از سازمان تامین احتماعی‌طلب داریم، اداره وزارت بهداشت با ۱۴_۱۵ میلیون تومان مطالبه کار آسانی نیست ما در‌ وزارت بهداشت درها را به سمت تولید کنندگان و وارد کنندگانی که به درستی کار می کنند، باز می‌کنیم. از تولید کنندگان می‌خواهم به تولید فکر کنند. اجازه ورود تولیدات بی کیفیت را به بازار نخوام داد. همکاران من انتظار نداشته باشند به محصول‌ بی کیفیت‌ پروانه داده شود.

وزیر بهداشت گفت: من به همکاران گفته ام قیمت ارز را به صورت نیمایی با تولید کنندگان حساب‌ کنید‌ تا بتوانند‌ پیشرفت کنند اما‌ تا چه زمانی؟ تا زمانی که بتوانید تولیدات خود را بهبود دهید و قیمت‌ها را کاهش‌ دهید. درخواست من از تولید کنندگان داخلی این است که قیمت را کاهش دهند و به دلیل صادرات باید استانداردهای کشورهای مقابل را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: جوانانی که در‌ استارت‌آپ و شرکت‌های دانش بنیان کار می کنند بدانند وزارت بهداشت خانه آنها و وزیر کارگزار آنهاست. آینده‌ای پر از صفا و نور با تکیه بر جوانان، تولید داخلی و وارد کنندگان منصف که برای به دست آوردن روزگار خوش تلاش می‌کنند، آرزومندم.

انتهای‌پیام/

کد خبر: 1007632

وب گردی

وب گردی