اعلام هزینه سفر دانشگاهیان به عتبات/ قرعه‌کشی دانشگاهیان برای اعزام به عتبات 30 خرداد

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: هزینه سفر دانشگاهیان به عتبات برای سفر هوایی 3میلیون و 300هزار تومان و برای سفر زمینی یک میلیون و 900هزارتومان تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مرتضی مطهری پور در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان عتبات برگزار شد، گفت: یکی از اهداف نهاد رهبری در دانشگاه ها پیگیری مطالبات امام راحل و مطالبات رهبری است که ایشان در نشست اساتید و دانشجویان توصیه هایی به جوانان در بحث روحیه انقلابی در درون دانشگاهیان و تقویت رابطه با پروردگار داشتند.

وی ادامه داد: بحث تربیت جوانان انقلابی در محیط‌های دانشگاهی و حراست از آرمان‌های انقلاب یکی از توصیه‌های مهم رهبری در جمع استادان و دانشجویان بوده است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: در 24 ساعت اول ثبت‌نام بیش از 11هزار و دویست نفر در سامانه عتبات دانشگاهیان ثبت نام کرده اند که این نشان دهنده توجه و علاقه دانشجویان نسبت به اهل بیت علیهم السلام است.

مطهری پور در ادامه در خصوص آمار اعزام های سال97 گفت: در دوره بیستم عتبات دانشگاهیان تغییراتی اتفاق افتاد که یک ریزش چشمگیری با توجه به قیمت ارز در ثبت نام عتبات شاهد بودیم.

وی افزود: در این دوره برنامه‌های خوبی اتخاذ شد به طوری که به 13 هزار و 700 دانشجو تسهیلات بانکی ارائه شد در دوره قبل 405 کاروان دانشجویی داشته‌ایم و از 110 هزار نفر ثبت نام 14 هزار و 500 نفر اعزام شدند.

رئیس ستاد عمره و عتبات افزود: در دوره قبل 405 کاروان دانشجویی اعم از استادان، دانشجویان و دختران مجرد در دوره قبل اعزام شدند که از این تعداد 52 هزار نفر سفر اولی در دوره قبل اعزام شدند و بالای 40 درصد مقطع کارشناسی ارشد و 62 درصد متاهل بوده‌اند؛ برنامه‌های متعهدی را برای آن‌ها در نظر گرفتیم که بسته‌های فرهنگی را نیز شامل می‌شد، 150 برنامه مختلف برای زائران داشته‌ایم که در طول سفر 110 ختم قرآن صورت می گیرد که این نشان دهنده انس دانشجویان با قرآن کریم است.

وی با اشاره به برنامه دوره بیست و یکم گفت: ثبت نام این دوره از روز گذشته آغاز و تا 27 خرداد ادامه دارد و قرعه کشی آن هم 30 خرداد صورت می گیرد به طوری که اعزام ها هم از 27 تیر آغاز و تا 15 مهرماه ادامه دارد.

مطهری پور افزود: در اربعین کاروان نداریم و در این چند ماه 359 کاروان داریم که 82 کاروان به صورت زمینی و 268 کاروان به صورت هوایی اعزام می شوند.

وی ادامه داد: اعزام دانشجویان دختر از 27 تیر تا اول شهریور خواهد بود و پسران از اول شهریور تا 15 مهر اعزام خواهند شد و تسهیلات گاروان های زمینی 15 میلیون ریال و تسهیلات هوایی سی میلیون ریال خواهد بود، برای دانشجویان پسر مجوز خروج از کشور را می‌گیریم که در سال گذشته 2 هزار مجوز برای خروج پسران را گرفتیم.

رئیس ستاد عمره و عتبات اضافه کرد: باتوجه به هماهنگی که با نظام وظیفه مجوز صورت گرفته خروج دانشجویان مشمول هم همانند دوره های قبل فراهم می شود.

در ادامه این نشست محمد زارع معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان درخصوص دو مرحله ای شدن هزینه ها ی اعزام گفت: در حال حاضر در حال رایزنی با سازمان حج هستیم که امیدواریم به یک نتیجه مطلوب برسیم.

زارع در خصوص اعزام دانشجویان به سوریه ادامه داد: ما هم تابع مصوبات شورای عالی امنیت ملی هستیم.

زارع یادآور شد: نرخ‌گذاری عتبات بستگی به نرخ ارز دارد و قیمت بانک مرکزی اعلام می‌کند و برای این دوره نرخ ارز حدود 11 هزار تومان اعلام شده است و هزینه تمام شده برای اعزام حدود 3 میلیون تومان هوایی و 1 میلیون و 900 هزار تومان زمینی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: 15 درصد افزایش قیمت در ایام عرفه خواهیم داشت؛ نزدیک هزار و 200 نفر از افرادی که دوره گذشته موفق به اعزام نشدند می‌توانند به بانک عامل مراجعه کنند و مبلغ خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007633

وب گردی

وب گردی