فضا جهان را متحد می‌کند/ شعار هفته جهانی فضا در سال ۱۳۹۸ اعلام شد

انجمن هفته جهانی فضا ، شعار سال 1398 را"  ماه، دروازه ای به سوی ستارگان " اعلام کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، هر سال انجمن هفته جهانی فضا (WSWA) موضوعی را برای هفته جهانی فضا (WSW) انتخاب می­ کند تا تمام فعالیت­ ها و رویدادهای صورت گرفته در جهان را در این هفته ( 4تا 10 اکتبر) پیرامون این شعار برنامه ریزی نماید. این انجمن شعار هفته جهانی فضا در سال 1398 را" ماه، دروازه ای به سوی ستارگان " اعلام کرده است.

طبق گفته این انجمن، هفته جهانی فضا بزرگترین رویداد فضایی جهان است که در سال گذشته با افزایش ۴۵ درصدی برگزاری رویدادهای مختلف در سراسر دنیا رکورد جدیدی به ثبت رسیده است و ۵۴۲۲ رویداد در ۸۶ کشور برگزار شده است.

دنیس استون، رئیس انجمن هفته جهانی فضا گفت:" امسال پنجاهمین سالگرد قدم گذاشتن انسان به کره ماه است. این روزها آژانس های فضایی در سراسر جهان برنامه های مأموریت به ماه را طرح ریزی کرده اند. بنابر این گزینه منطقی برای تمرکز فعالیت ها در هفته جهانی فضا 2019 روی ماه خواهد بود."
سازمان ملل متحد 4 تا 10 اکتبر هر سال را با انجام هزاران فعالیت، هفته جهانی فضا نام گذاری کرده است. طبق آمار انجمن هفته جهانی فضا در این هفته در سال 2017 بیش از 3700 رویداد در 80 کشور جهان اتفاق افتاد.
در سال 2018 شعار هفته جهانی فضا " فضا جهان را متحد می کند" بود. هیئت مدیره انجمن هفته جهانی فضا به ریاست دکتر فرانسیسکو خاویر مندیه تا، مدیرکل آژانس فضایی مکزیک، این شعار را انتخاب کرد. به گفته استون امسال بیستمین سالگرد هفته جهانی فضا جشن گرفته خواهد شد.
در باره هفته جهانی فضا
بزرگترین رویداد فضایی در زمین یعنی هفته جهانی فضا، هر ساله از 4 تا 10 اکتبر برگزار می شود. این یک جشن بین المللی در خصوص سهم علوم و فناوری فضایی در بهبود شرایط بشر است. در هفته جهانی فضا هزاران رویداد مرتبط با فضا توسط سازمان های فضایی، شرکت های هوافضا، مدارس، افلاک نماها، موزه ها و باشگاه های فضایی و با هماهنگ سازی در یک چارچوب زمانی مشترک برای دستیابی به دانش بیشتر و تأثیر عمومی در دانشجویان و عموم مردم برگزار می گردد.

در باره انجمن هفته جهانی فضا
انجمن هفته جهانی فضا یک نهاد بین المللی غیردولتی است که در سال 1982 به عنوان یک سازمان غیر انتفاعی در ایالات متحده آمریکا به ثبت رسید. این انجمن توسط یک هیئت مدیره متشکل از رهبران جهانی فضا و سایر صاحب نظران اداره می شود. یک تیم اجرایی عملیات را مدیریت کرده و داوطلبانی هم از آنها حمایت می کنند. مأموریت این انجمن ایجاد پیوند بین فضا و جامعه از طریق آموزش عمومی، مشارکت و گفتگو در خصوص فعالیت های فضایی از طریق تمرکز فعالیت ها در هفته جهانی فضاست. این انجمن ناظر دائمی در کمیته سازمان ملل متحد در زمینه استفاده صلح آمیز از فضای ماوری جو است و توسط کمک های داوطلبانه حامیان مالی حمایت می شود.
انتهای پیام/

کد خبر: 1007641

وب گردی

وب گردی