امیدآفرینی به مردم مناطق محروم بزرگ‌ترین دستاورد اردوی جهادی وحدت

مسئول گروه جهادی وحدت دانشجویان استان گلستان گفت: تزریق امید مهم‌ترین کاری است که گروه جهادی وحدت دانشجویان استان گلستان در سال‌های گذشته انجام داده است.

زهرا اسلانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه گروه جهادی دانشجویی وحدت دانشجویان استان گلستان در سال 90 تاسیس شد، گفت: از سال 90 تا به حال سالی دو تا سه اردوی جهادی با حضور دانشجویان جهادگر در مناطق محروم کشور برگزار می‌شود.

مسئول گروه جهادی وحدت دانشجویان استان گلستان اضافه کرد: در دوره زمانی تابستان و بعد از اتمام امتحانات دانشگاهی که زمان فراغت دانشجویان از تحصیل است، حدود 20 تیرماه اردوی جهادی در منطقه هدف برگزار خواهد شد.

وی پیرامون مناطق هدف که قرار است امسال در آن اردوی جهادی برگزار شود، تصریح کرد: امسال باتوجه به اینکه برخی از استان‌های کشور درگیر سیل فروردین‌ماه هستند و آسیب‌های بسیاری را متحمل شدند قصد داریم اردوهای خود را در استان‌های سیل‌زده به طور خاص استان گلستان برگزار کنیم.

اسلانی درخصوص تعداد نفرات حاضر در اردوهای جهادی گفت: تعداد اعضای گروه هر ساله متغیر و بین 100 تا 150 نفر است. باتوجه به جمعیت آماری منطقه هدف، تعداد اعضا نیز تغییر می‌کند.

تزریق امید به هموطنان سیل‌زده از اهداف اردوی جهادی امسال

این فعال عرصه جهادگری درخصوص اهداف اردوهای جهادی امسال بیان کرد: نظر به درگیری برخی از هموطنان با سیل چند ماه گذشته، امسال ما اهداف متفاوت‌تری را دنبال می‌کنیم. برگشت به زندگی طبیعی با تزریق امید، شناسایی معضلات موجود که از چشم مسئولان پنهان مانده، کمک درسی به دانش ‌آموزان و دانشجویان، کمک به ساخت یا تعمیر منازل از جمله اهدافی است که با کمک تیم‌های پزشکی، فرهنگی، آموزشی، اقتصاد مقاومتی دنبال خواهیم کرد.

وی حمایت دانشگاه را قوت قلب اردوهای جهادی دانست و عنوان کرد: سال گذشته دانشگاه استان گلستان حمایت‌های لازم مالی را از این اردوها داشت، امسال پیگیر دریافت کمک برای ساخت منزل از دانشگاه هستیم که باتوجه به کسری بودجه دانشگاه‌ها این امر قدری با مشکل مواجه است. از سوی دیگر پیگیر دریافت کمک مالی از خیرین مردمی نیز برای تامین هزینه‌های اردهای جهادی هستیم.

اسکان دانشجویان؛ بزرگ‌ترین چالش اردوهای جهادی

اسلانی نبود محل اسکان برای دانشجویان جهادگر را بزرگ‌ترین چالش اردوهای جهادی دانست و گفت: روال کار در سال‌های پیش به گونه‌ای بود که دانشجویان در مدارس اسکان پیدا می‌کردند؛ اما با توجه به خرابی مدارس مناطق سیل زده، مشکل محل اسکان بزرگ‌ترین چالش اردوهای تابستان خواهد بود.

مسئول گروه جهادی وحدت دانشجویان استان گلستان با اشاره به استقبال مردم از دانشجویان جهادگر خاطرنشان کرد: مردم زمانی که گروهی از دانشجویان را مشاهده می‌کنند که به‌خاطر کمک به آنان وارد روستا یا منطقه حاشیه‌ای شهری شده‌اند، بسیار هیجان‌زده می‌شوند و ابراز دارند که بسیار خرسند هستند که همچنان افرادی وجود دارند که با وجود دغدغه‌های خود و گرمای شدید تابستان به فکر هموطنان خود هستند.

وی با تاکید بر ایجاد اشتغال در مناطق محروم، گفت: همواره تلاش داریم تا افراد نخبه و فعالان روستا را برای همراهی گروه بسیج کنیم تا از نزدیک با مشاهده فعالیت‌ها با فنون کار آشنا شوند و بتوانند دنباله‌رو کار ما در مناطق محروم باشند. به عنوان مثال به‌خاطر ویژگی آب و هوایی که استان گلستان دارد طی سال‌های گذشته پرورش گیاهان دارویی را به مردم برخی از مناطق در راستای استغال‌زایی آموزش دادیم.

اسلانی بیان کرد: گرفتن شناسنامه برای کودکان و پیگیری حضور مسئولین در مناطق محروم شاخص‌ترین کارهای گروه جهادی وحدت دانشجویان استان گلستان در سال‌های گذشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007646

وب گردی

وب گردی