سامانه پژوهشیار، پایش  و TC سازمان مرکزی به هم متصل می شوند

معاون پژوهش و فناوری واحد تهران شمال گفت: در تابستان سال جاری سامانه پژوهشیار به سامانه پایش و TC سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی وصل خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، این کارگاه توسط مستقل، مسئول سامانه پژوهشیار در رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد و مسئولین دانشکده ها، مدیران گروه‌های آموزشی، روسا و مدیران ادارات پژوهشی واحد با حضور در این کارگاه آمادگی لازم را جهت بهره برداری از این سیستم کسب کردند.

صابر صفار، معاون پژوهش و فناوری واحد تهران شمال، در خصوص اهمیت راه اندازی سامانه پژوهشیار گفت: با راه اندازی این سامانه کلیه کارهای مربوط به ارسال پروپزال توسط دانشجو، تایید استاد راهنما و مشاور توسط گروه، تصویب پروپزال در شورای تخصصی گروه، تایید در شورای پژوهشی دانشکده، تایید توسط رئیس دانشکده، دریافت کد رهگیری توسط دانشکده از طریق اتوماسیون و بدون نیاز به مراجعه حضوری و ارسال فیزیکی مدارک به ادارات مختلف دانشکده‌ها انجام خواهد شد.

وی بر لزوم برگزاری این کارگاه‌ها برای آمادگی هر چه بیشتر مسئولین مرتبط واحد پیش از آغاز به کار این سامانه تاکید کرد و با اظهار اینکه این جلسه پنجمین کارگاه برگزار شده برای آشنایی کاربران با این سامانه است، گفت: پیش از این برای بهره برداران سامانه پژوهشیار سه کارگاه آموزشی در درون واحد و توسط حوزه معاونت پژوهشی واحد درطول یک ماه اخیر برگزار شده است.

صفار با اعلام این خبر که در تابستان سال جاری سامانه پژوهشیار به سامانه پایش و TC سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی وصل خواهد شد، گفت: با این اتفاق اطلاعات مربوط به سقف پایان نامه‌های استادان، عناوین موضوعات تحقیقی و پژوهشی برای انتخاب موضوع پایان نامه‌ها و همچنین پایش علمی پایان‌نامه‌ها نیز به این مجموعه دسترسی ها اضافه خواهد شد.

شایان ذکر است تاکنون ۱۰ واحد دانشگاهی دارای برنامه علمی مشخص از طرف سازمان مرکزی هستند و در پژوهشیار زمینه‌های پژوهشی مختص به برنامه های علمی را از طریق پایش آزاد بارگذاری خواهند کرد. اساتید عزیز و دانشجویان در انتخاب حوزه برنامه علمی کاملاً اختیار دارند. در هر حوزه نظام موضوعاتی که واحدهای دیگر به آن پرداخته اند نیز می توانند عنوان انتخاب نمایند. به عبارت دیگر هیچ اجباری برای اعضای محترم هیات علمی واحد وجود ندارد که در قالب برنامه پدافند غیرعامل که صرفاً واحد تهران شمال به آن پرداخته است، عناوین پایان‌نامه‌ها و رساله دکترا را تعریف نمایند.

لذا انتخاب عناوین صددرصد مبتنی بر نظر استاد محترم است و این شبهه که با برنامه علمی پدافند غیر عامل فعالیت پژوهشی واحد محدود و منحصر به این حوزه شده است، کاملا مردود است.

بنا به آیین نامه سازمان مرکزی برای ساماندهی فعالیت پژوهشی در کل فضای دانشگاه آزاد اسلامی، ثبت نام اساتید در پژوهشیار الزامی است و اساتید گرانقدر از مهر ماه نمی توانند بدون ثبت نام در این سامانه هیچگونه فعالیت راهنمایی و مشاوره دانشجویان تحصیلات تکمیلی را عهده دار شوند.

کد خبر: 1007651

وب گردی

وب گردی