طلب ۹ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت از سازمان تأمین اجتماعی

وزیر بهداشت از طلب ۹ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت از سازمان تأمین اجتماعی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز سعید نمکی وزیر بهداشت امروز در مراسم افتتاح بیست و دومین نمایشگاه ایران هلث نمایشگاه تجهیزات و ملزومات دارویی کشور گفت: اولین روزهایی که وارد وزارت بهداشت شدم و سرپرست بودم، ابلاغ کردم که باید حتما از تولید داخل حمایت کنیم و اجازه ورود هیچ محصولی که مشابه آن در داخل تولید می‌شد را نخواهم داد.

وی ادامه داد: در ادبیات توسعه جهان تعاریف زیادی از توسعه‌یافتگی می‌خوانیم و این که چه کشوری توسعه نیافت مگر اینکه از مسیر تولید داخلی گذشت.

وزیر بهداشت یادآور شد: صنعتی شدن با صنعت‌دار شدن متفاوت است، کشور ما روزهای سخت جنگ را طی کرد و امروز نیز در یکی از سخت‌ترین ایام هستیم، شرایطی که دشمنان در این ایام فراهم کردند یکی از سخت‌ترین شرایط در طول بعد از انقلاب است.

نمکی اضافه کرد: تردید ندارم که باتکیه بر توانمندی‌های درونی می‌توانیم از این دوره نیز سرافراز عبور کنیم.

وزیر بهداشت گفت: در وزارت بهداشت سازوکاری در خصوص حمایت از تولید داخل تدوین کرده‌ایم و در مجموعه سازمان غذا و دارو و اداره تجهیزات پزشکی، قرارگاهی را ساماندهی کردیم و هدفم از ایجاد آن این بود که با سرعت و آرایش مناسب در مقابل این هجمه کار را دنبال کنیم.

وی گفت: دومین هدف از این حرکت، باز کردن درها بر روی تولیدکننده و واردکننده‌ها بود که نگذاریم آنها از پیچ و خم‌ها و ترافیک‌های موجود خسته شوند و سازمان غذا و دارو نباید در جایی باشد که مردم را خسته کند و ما درصدد ایجاد شفافیت کامل هستیم تا هیچ حقی ازکسی ضایع نشود.

نمکی به مدیریت مشارکتی در سازمان غذا و دارو اشاره کرد و گفت: برای اولین بار صندلی برای اظهارنظر تولیدکننده و واردکننده ایجاد می‌کنیم.

وزیر بهداشت از طلب ۹ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت از سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: در سازمان غذا و دارو و اداره‌کل تجهیزات پزشکی، در را به روی همه تولیدکننده‌ها و واردکننده‌ها باز می‌گذاریم و سعی می‌کنیم گره‌ای به گره‌های قبلی نزنیم،‌ رانتی به کسی داده نشود و باجی از کسی خواسته نشود.

وی گفت: بنده قرار نیست به محصول و فرآورده بی‌کیفیت اجازه ورود به بازار بدهیم و تولیدکننده‌ها انتظار نداشته باشند به محصول بی‌کیفیت پروانه بدهیم.

وزیر بهداشت خطاب به تولیدکننده‌ها گفت: ما به عنوان دولت و خریدار تجهیزات پزشکی باید با منابعی که دراختیار داریم قدرت چانه‌زنی داشته باشیم و انتظارمان از تولیدکنندگان این است که قیمت تمام شده را پایین بیاورند، بازار صادراتی پیدا کرده و استانداردها را رعایت کنند.

نمکی با اشاره به فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: این شرکت‌ها بدانند که وزارت بهداشت خانه و دفتر آنها و وزیر، کارگزار آنهاست و افتخارم این است با این نیروها به دنیا ثابت کنیم که توانمندترین نیروهای خلاق را داریم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1007655

وب گردی

وب گردی