تاسیس دانشکده طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی گفت: درصددیم تا بعد از کسب مجوز از وزارت بهداشت یک دانشکده طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد ایجاد کنیم که ستاد این دانشکده‌ در یک ساختمان جداگانه مستقر خواهد شد.

سید علی ابطحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تجمیع ساختمان‌‌‌های دانشگاه علوم پزشکی در کنار تجمیع ستادی و اداری آن که در سال گذشته انجام شد گفت: تجمیع هشت دانشکده علوم پزشکی تهران انجام شده اما این دانشکده‌ها در یک جا متمرکز نشده‌اند و هشت دانشکده ستاد دانشگاه در یک جا مستقر نشده و بیش از سه هزار دانشجو داریم که نیازمند یک فضای بزرگ برای ایجاد یک ساختمان واحد هستیم.

وی افزود: بسیاری از این دانشکده‌‌ها به ساختار اداری و آموزشی همچنین تجهیزات آزمایشگاهی متفاوتی نیازمندند که علیرغم تجمیع هر کدام از دانشکده‌ها، آئین‌‌نامه آموزشی مختص به خود دارند.

ابطحی در پاسخ به دلایل برگزاری کلاس‌های رشته پرستاری در واحد علوم و تحقیقات یادآور شد: تمامی کلاس‌‌های دانشگاه علوم‌پزشکی به صورت جداگانه برگزار می‌شود و این امر در کلیه دانشکده‌‌های علوم پزشکی جاری است. تنها محل استقرار این رشته در واحد علوم و تحقیقات است و مدرک نهایی فارغ‌التحصیلان این رشته مختص دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران تاکید کرد: ایجاد یک ساختمان واحد که تمام دانشکده‌های واحد علوم پزشکی تهران در آن قرار گیرد قطعا یک اتفاق مبارک برای ما در جهت انسجام بیشتر خواهد بود. در دانشگاه‌‌های دولتی هم تجمیع همه ساختمان‌های پزشکی در یک مجموعه قرار نگرفته است.

وی متذکر شد: درصددیم تا بعد از کسب مجوز از وزارت بهداشت یک دانشکده طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد ایجاد کنیم که ستاد این دانشکده‌ در فضای اصلی ستاد دانشگاه علوم پزشکی که یک ساختمان جداگانه از دیگر دانشکده‌های علوم پزشکی است مستقر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007656

وب گردی

وب گردی