لزوم توجه به صنعت گرافیک و طراحی  برای موفقیت در بازارهای بین‌المللی

تولید کنندگان ایرانی باوجود کیفیت مناسب محصولات خود تنها به دلیل ضعف در گرافیک و طراحی، بازارهای بین المللی را از دست می دهند.

به گزارش ایسکانیوز، فاطمه یوسفی طراح و کارشناس گرافیک در این یادداشت می نویسد: امروزه در تجارت، گرافیک تنها یک عنصر فانتزی برای جلب نظر مشتری نیست بلکه طراحی هر محصول نقش بازاریاب را ایفا می‌کند و تولید کنندگان همواره در تلاش هستند با نوع طراحی بسته بندی و گرافیک، محصول خود را معرفی کنند.

طراحی و گرافیک اولین بازاریاب محصول است و امروزه این اشکال روی بسته بندی هستند که میزان فروش را مشخص می کنند؛ چراکه مشتریان در اولین برخورد با محصول، ابتدا با طراحی بسته بندی آن مواجه می شوند و اگر گرافیک آن بتواند به شکل مناسبی محصول را معرفی کند مشتری علاقمند به خرید می شود.
خطایی که بیشتر کارفرماها در زمان راه اندازی یک کسب‌و‌کار انجام می دهند اهمیت ندادن به موضوع طراحی است، مسئله ای که اگر به درستی انجام شود می تواند تاثیر بسزایی روی فروش داشته باشد، برای نمونه در هنگام طراحی باید به نکاتی نظیر رنگ بندی، چیدمان، نوع فونت و غیره توجه داشت.

طراحی و گرافیک یک سایت می تواند علاوه بر جذابیت و اطلاع رسانی، مزیت نسبی یک محصول را نسبت به نمونه های مشابه نشان دهد

با گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گرافیک نیز وارد سیر تکاملی شد به طوری که موفقیت آنلاین یک کسب و کار رابطه تنگاتنگی با طراحی و گرافیک پیدا کرده است امروزه وقتی صحبت از بازاریابی دیجیتالی می شود اولین چیزی که به ذهن می رسد آمیزش خلاقیت، فناوری و طراحی گرافیک روی بستر وب است.

در تجارت الکترونیک طراحی و گرافیک، یک مزیت رقابتی است که می تواند یک کسب و کار آنلاین را به موفقیت رسانده یا باعث شکست آن شود به طور نمونه طراحی و گرافیک یک سایت می تواند علاوه بر جذابیت و اطلاع‌رسانی، مزیت نسبی یک محصول را نسبت به نمونه های مشابه نشان دهد.
شکی نیست که بی توجهی به صنعت گرافیک و طراحی باعث کاهش میزان فروش در محصولات می شود و زمان آن رسیده تا صاحبان صنایع و کارآفرینان به این حوزه نگاه ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007660

وب گردی

وب گردی