راه‌اندازی دوره‌های تخصصی مرکز ترمیم و ضایعات شکاف کام در بیمارستان فرهیختگان

رئیس دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حرکت به سوی ایجاد دانشکده دندان‌پزشکی دیجیتال، راه‌اندازی دوره‌های فوق تخصصی مرکز ترمیم و ضایعات شکاف لب و کام در بیمارستان فرهیختگان، برنامه‌ریزی در جهت اجرای سایت جدید دانشکده و گسترش فضای فیزیکی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، افشین حراجی رئیس دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم دیدار جمعی دانشجویان دندان پزشکی با دکتر طهرانچی اظهار کرد: دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ۱۷ شهریور ۱۳۶۵ تاسیس شد؛ این دانشکده هفتمین دانشکده دندان پزشکی در کشور است.

وی افزود: بیش از 15 هزار متر زیر بنای فضای آمورشی، رفاهی و اداری این دانشکده است؛ سهم پذیرش دانشجو در این دانشکده حدود ۱۴ درصد است. بر همین اساس در آزمون سراسری سال ۹۷، ۴۳ درصد افراد پذیرفته شده معدل بالای ۱۹ دارند و ۳۰ درصد بین ۱۸ تا ۱۹ بوده اند.

حراجی ادامه داد: در دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۱۲۰ نفر در مقطع دکترای حرفه ای دندان پزشکی، 92 نفر دکترای تخصصی و ۲ نفر فلوشیپ ایمپلنت های دندانی هستند.

وی با اشاره به اعضای هیئت علمی این دانشکده گفت: ۱۳۴ نفر عضو هیات علمی تمام وقت در دانشکده فعالیت می کنند‌ که همراه با اعضای نیمه وقت ۱۵۶ نفر می شوند. دانشکده دندان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس آخرین آمار بیشترین تعداد اعضای هیئت علمی را در میان دانشکده های دندان پزشکی کشور دارد.

رئیس دانشکده دندان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اذعان داشت: ۸۱۴۳ نفر تا به امروز از این دانشکده فارغ التحصیل شده اند. ۱۷ تا ۱۸ درصد فارغ التحصیلان کشور در دانشکده دندان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بوده اند.

حراجی با اشاره به افتخارات پژوهشی این دانشکده تصریح کرد: این دانشکده در حوزه های پژوهشی و فناوری و اختراعات افتخارات زیادی را تاکنون به دست آورده است.

وی درباره برنامه های آینده دانشکده خاطر نشان کرد: حرکت به سوی ایجاد دانشکده دندان پزشکی دیجیتال، راه اندازی دوره های فوق تخصصی مرکز ترمیم و ضایعات شکاف لب و کام در بیمارستان فرهیختگان، برنامه ریزی در جهت اجرای سایت جدید دانشکده و گسترش فضای فیزیکی را در دستور کار قرار خواهیم داد.


حراجی بیان کرد: این افتخارات حاصل تلاش و کوشش و غیرت استادان این دانشکده است؛ در بعد بین المللی نیز افتخارات زیادی داشته ایم به طوری که دانشگاه مک گیل کانادا سال گذشته در دانشکده دوره برگزار کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007715

وب گردی

وب گردی