تجهیزات دانش‌بنیان حوزه پیش‌بالینی در فیلیپین معرفی شد

امکانات و نحوه راه‌اندازی آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران (TPCF) در کشور فیلیپین به‌عنوان نخستین کلینیک پیش بالینی ایران که مجهز به تجهیزات ساخت داخل با فناوری بالا است، معرفی شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اهمیت مطالعات پیش بالینی و نبود امکانات مورد نیاز برای انجام تحقیقات در این زمینه منجر به راه اندازی آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال 96 شد. مرکزی که با همت دانش بنیان ها به پیشرفته ترین دستگاه های با برند ایرانی مجهز شده و توانمندی های خود را به نمایش گذاشته است. با این اقدام مسیر حرکت علمی محققان در این حوزه هموار شد تا شاهد رونق پیشرفت در کشور باشیم.

تا کنون نمایندگان کشورهای مختلف از این مرکز بازدید کرده اند و از این طریق با توانمندی جوانان ایرانی در حوزه پیش بالینی آشنا شده اند. فیلیپین یکی از کشورهایی است که نمایندگانش با حضور در این آزمایشگاه از این دستاوردها بازدید کردند. پس از این بازدید نمایندگان این کشور از مسئولان آزمایشگاه برای حضور در دوره دو روزه ای که در این کشور برگزار می شد دعوت کردند. این رویداد میزبان ١٢٠ استاد و محقق از دانشگاه‌ها، مؤسسات علمی و پژوهشی کشور فیلیپین بود که هر یک در حوزه پیش بالینی و تولید دارو فعال هستند.

"محمدرضا آی" رییس آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور در این دوره به معرفی تجهیزات و فناوری های موجود در این آزمایشگاه به‌عنوان نخستین مرکز تصویربرداری تحقیقات پیش بالینی در کشور ایران پرداخت.

سخنرانی "آی" با موضوع سیستم‌های تصویربرداری پزشکی هسته‌ای شامل پت، اسپکت و کاربردهای آن‌ها در تحقیقات آغاز شد و پس از آن حسین قدیری معاون اجرایی آزمایشگاه پیش بالینی در خصوص معرفی سیستم تصویربرداری میکرو سی تی و سیستم LOTUS-in vivo توضیحاتی ارائه داد. قدیری در این ارائه محققان را با برخی از کاربردهای این مدالیته تصویربرداری آشنا کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007753

وب گردی

وب گردی