واکنش جانشین فرمانده ناجا به کشف حجاب در مسافربرهای شخصی

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: رانندگان آژانس‌ها و سامانه هوشمند حمل‌ونقل باید درخصوص کشف حجاب به مسافران خود تذکر دهند چرا که در غیر این صورت پیامک جرم کشف حجاب برای مالک خودرو ارسال خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا درخصوص عملکرد پلیس در مواجهه با بی‌حجابی در خودرو گفت: کشف حجاب در خودرو جرم است و پلیس طبق وظیفه قانونی خود با جرم مشهود برخورد می‌کند.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه پیامک جرم کشف حجاب برای مالکان خودروهایی که این جرم در خودروشان به وقوع پیوسته،‌ ارسال می‌شود در پاسخ به این پرسش فارس که رانندگان آژانس‌ها و سامانه هوشمند حمل و نقل عنوان می‌کنند که مسافرانشان کشف حجاب کرده‌اند و چرا باید آنها پاسخگو باشند، گفت: مسئولیت قانونی خودرو با مالک خودرو است. همانطور که اگر مسافر از کمربند ایمنی استفاده نکند مالک خودرو جریمه می‌شود و باید در برابر قانون پاسخگو باشد؛ بنابراین لازم است که راننده‌ها متوجه و متعهد به مسئولیت قانونی خود بوده و اجازه عمل خلاف قانون از جمله جرم کشف حجاب به مسافرین خود ندهند.

این مقام ارشد نیروی انتظامی در پاسخ به دیگر سوال فارس که مدیران شرکت‌های حمل و نقل هوشمند،‌ رضایت مشتری برایشان مهم است نه عملکرد راننده و اعتراض راننده می‌تواند به اخراج و حتی از دست دادن شغل منجر شود، تصریح کرد: همه اشخاص حقیقی و حقوقی موظف به رعایت قانون بوده و لذا مدیران این مجموعه‌ها باید از راننده خود که به شئونات اخلاقی پایبند هستند حمایت کنند که در همین مورد اخیر اتفاق افتاد.

سردار سلیمانی گفت: باید شرکت‌های حمل و نقل هوشمند در قوانین خود بر رعایت حجاب و شئونات اسلامی تاکید کنند و نیروی انتظامی نیز که ضامن اجرای قانون است از رعایت کنندگان حمایت خواهد کرد و در یک نگاه کلی با اطمینان گفته می‌شود که قانون و متولیان اجرای قانون من‌جمله نیروی انتظامی، حامی و پشتیبان رعایت‌کنندگان قانون در هر دو طیف حقیقی و حقوقی خواهد بود.

گفتنی است سه روز پیش یکی از رانندگان اسنپ به مسافر خود که کشف حجاب کرده بود تذکر داد و این مسافر در توئیتی عملکرد این راننده را با درج عکس و مشخصات راننده منتشر کرد که با واکنش‌های متفاوتی مواجه شد؛ از طرفی مسئولان شرکت اسنپ نیز در اقدامی عجیب هم از راننده خود دلجویی کردند و هم از مسافر بی‌حجاب خود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007757

وب گردی

وب گردی