میانجی‌گری نخست‌وزیر ژاپن نتیجه نمی‌دهد/استفاده از دانشگاه برای بی‌تاثیرکردن‌تحریم‌ها

رئیس بسیج اساتید دانشگاه تهران درباره میانجی گری ژاپن برای ایجاد مذاکره بین ایران و آمریکا گفت: مذاکره ژاپن با ایران که به نوعی میانجی‌گری برای ارتباط کشورما با آمریکا است به نتیجه نخواهد رسید همچنین برای به صفر رساندن اثر تحریم ها بر روی اقتصاد کشور باید از راه علمی وارد شد.

عبدالرضا سیف در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با در نظر داشتن اینکه مقامات سیاست خارجه کشور به بی حاصل بودن برجام اذعان داشته‌اند در خصوص مذاکره مجدد با آمریکا گفت: مذاکره با دست خالی میسر نمی‌شود، اگر با شرایط موجود پای میز مذاکره برویم برای کشورما ضرر خواهد داشت.

وی ادامه داد: وقتی تجربه‌های قبلی را در خصوص مذاکره داریم باید از آنها درس بگیریم و چرغ راه آینده خود قرار دهیم. دستمان خالی است، نباید به طرف مذاکره رفت. باید از تجربه‌های قبلی الگو گرفت.

سیف با تاکید بر اینکه برای مذاکره باید از موضع قدرت وارد شد اظهار کرد: زمانی می‌توانیم به سمت میز مذاکره با آمریکا برویم که به قدرت قبلی خود دست یابیم و بتوانیم قدرتمندانه وارد این عرصه شویم، در غیر این صورت مذاکره با آمریکا جز مصیبت و ذلت چیز دیگری برای کشور نخواهد داشت.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه تهران درباره شرایطی که ایران با آن می‌تواند وارد مذاکره با آمریکا شود ابراز کرد: زمانی این اتفاق باید صورت پذیرد که در تمامی زمینه‌ها به قدرت برسیم. باید حرکت قوی در ایران به وجود آید تا بتوانیم به نقاط مورد نظرمان در هر عرصه‌ای دست‌یابیم.

وی درباره میانجی‌گری ژاپن برای ایجاد مذاکره بین ایران و آمریکا گفت: مذاکره ژاپن با ایران که به نوعی میانجی‌گری برای ارتباط کشورما با آمریکا است به نتیجه نخواهد رسید همچنین برای به صفر رساندن اثر تحریم‌ها بر روی اقتصاد کشور باید از راه علم وارد شد، اگر راه علمی را در پیش بگیریم به نتیجه خواهیم‌رسید.

سیف ادامه داد: در راه مقابله با تحریم‌ها اگر از دانشگاه کمک بگیریم به نتیجه خواهیم رسید، با آزمون و خطا در این راه به هیچ کجا نمی‌رسیم. راه‌ها برای دور زدن تحریم ها باید علمی باشد و دانشگاه محور کار قرار بگیرد؛ به اساتید میدان دهند و آنها وارد کار شوند.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه تهران درباره اینکه اساتید دانشگاه چه اقداماتی برای دور زدن تحریم‌ها انجام داده‌اند اظهار کرد: کارهای خودجوش زیادی انجام شده است اما کسی به آنها توجه نمی‌کند. رساله و پایان‌نامه‌های خوبی درباره مقاوم‌سازی اقتصاد دفاع می‌شود اما به آنها توجه نمی‌شود.

وی ادامه داد: وقتی کسی به فکر دانشگاه نیست در جامعه بازخورد آن را می بینیم. هر کاری انجام دهیم و به آن توجه نشود هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت. علم برای پیشبرد کارها است نه اینکه در کتاب‌ها بماند.

سیف در خصوص اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی گفت: این طرح قابلیت اجرایی شدن دارد و در جامعه علمی طرح ریزی شده ولی اراده‌ای از سوی دولت برای عملیاتی‌سازی اقتصاد مقاومتی وجود ندارد، در نتیجه عدم کارایی قوه مجریه را در حوزه تولید می‌بینیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007778

وب گردی

وب گردی