رونمایی از نسل پنجم اینترنت در بزرگترین رویداد فناورانه کشور/ «آینده بهتر» با الکامپ 98

دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور از رونمایی نسل 5 اینترنت توسط شرکت ایرانسل خبر داد و گفت: در کنار این موضوع 10 فناوری جدید در حوزه هوش مصنوعی، بیگ‌دیتا، اینترنت اشیاء، بلاک‌چین، رمز ارزها، داده‌های باز، رباتیک ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، رسول سرائیان دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، در نشست خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی براینکه در این نمایشگاه چه دستاوردهای جدیدی ارائه خواهد شد، اظهار کرد: در این نمایشگاه شرکت ایرانسل از اینترنت نسل 5 را رونمایی خواهد کرد. همچنین در کنار این موضوع 10 فناوری جدید در حوزه هوش مصنوعی، بیگ‌دیتا، اینترنت اشیاء، بلاک‌چین، رمز ارزها، داده‌های باز، رباتیک ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: ویژگی برجسته‌ای که این نمایشگاه را از نمایشگاه سال گذشته متمایز کرده این است که شاهد رشد فناوری در این عرصه هستیم. بنابراین کمتر جایی است که بحث تحول اقتصاد دیجیتال فناوری اطلاعات در آن مطرح نباشد. این نمایشگاه بزرگترین رویداد فناورانه کشور است در همین راستا سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به این نمایشگاه ورود کرده است.

سرائیان گفت: یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه جمع کردن ذی‌نفعان مختلف در کنار یکدیگر است. کار نمایشگاه را از بهمن ماه گذشته با شعار «آینده بهتر» آغاز کردیم و تا الان از بخش‌های مختلفی که به این نمایشگاه اضافه شده، استقبال بسیار خوبی به عمل آمده است.

دبیرکل سازمان نظام صنفی ایران در خصوص بخش منحصر به افراد توان‌یاب گفت: سال گذشته برای اولین بار در یک فضای حمایتی برای توان‌یاب‌هایی که در حوزه فناوری فعال هستند ایجاد شد. نگاه ما برای ایجاد این فضا، نگاه خیریه و کمک نبود. ما نگاه تجاری به ماجرا داشتیم تا این افراد هم بتوانند مانند دیگران در این نمایشگاه فعالیت کنند. امسال نیز مانند سال قبل این فضا را با شرایط بهتر و به صورت حمایتی در اختیار توان‌یاب ها قرار خواهیم داد.

سرائیان ادامه داد: طبق سال‌های گذشته الکامپ استارز، الکامپ تایکز، الکامپ ترندز، الکامپ گیمز و … در نمایشگاه حاضر هستند. الکامپ جابز را با ا ین رویکرد ایجاد کردیم که بستری ایجاد کند تا فناوری اطلاعات و کسب و کارهای نوپا بتوانند در ایجاد اشتغال کمک کنند.

الکامپ جابز بستری خواهد بود برای جذب افراد متخصص و حمایت از افرادی که پتانسیل حضور و فعالیت در این عرصه را دارند و می‌توان با آموزش آنها فضای مهارت آموزی را برای این افراد مهیا کرد.

او تصریح کرد: خوشبختانه روند فناوری هم در حال کمک به ماست چراکه امروز در کمتر جایی ما شاهد این هستیم که بحث اقتصاد دیجیتال، تحول دیجیتال و فناوری اطلاعات مطرح نباشد.

سرائیان افزود: برای برگزاری این جشنواره مسئولان زیادی ما را یاری کردند. وزیر ارتباطات بحث دعوت از وزرای خارجی را در دستور کار مجموعه خود قرار داد و امیدواریم نمایشگاه امسال را با حضور تعداد قابل توجهی از وزرای ICT کشورهای مختلف برگزار کنیم.

دبیر کل سازمان نظام صنفی گفت: برای مهمانان خارجی و داخلی بخشی به عنوان سفرهای الکامپی یا الکامپ تور را طراحی کردیم تا علاقمندان بتوانند با ثبت نام در این تورها، از نمایشگاه بازدید کنند. بخش دیگری نیز برای مهمانان خارجی در نظر گرفته شده تا بتوانند از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه بازدید کنند.

سرائیان خاطرنشان کرد: با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری برای تجار و سرمایه گذاران خارجی که قصد بازدید یا حضور در نمایشگاه را دارند تسهیلاتی در نظر گرفته شده تا حضورشان در کشور بدون مشکل انجام شود.

آرش برهمند روزنامه‌نگار حوزه فناوری که که امسال نیز مانند سال قبل مسئولیت برگزاری الکام استارز را برعهده دارد، گفت: امسال در دور اول، 480 استارتاپ برای حضور در نمایشگاه الکامپ ثبت نام کرده‌اند که با توجه به حجم درخواست‌هایی که برای ظرفیت آمده، احتمالاً فرصت دوباره‌ای برای ثبت نام در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در الکام استارز، بیش از 100 استارتاپ در کانترهای استارتاپی مستقر می‌شوند و بقیه در قالب غرفه‌های 12متری در نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد.

برهمند افزود: نزدیک60درصد از استارتاپ هایی که طی سال‌های گذشته در بخش الکام استارز شکل گرفته‌اند، به قدری رشدشان چشمگیر بوده که امسال در غرفه‌های بزرگ نمایشگاه حضور دارند و به شکل جدی مشغول کار هستند. که فکر می‌کنم این اتفاق بسیار خوشایندی برای نمایشگاه الکامپ باشد.

او اضافه کرد: کمیته برگزاری نمایشگاه، در تمامی مراحل بر مسئله مهم «سرمایه‌گذار» تاکید داشت. مسئله‌ای که مهم‌ترین حلقه مفقوده بازار به حساب می‌آید. به همین جهت غرفه‌های سرمایه گذاری و شتابدهی برای آورد سرمایه و اتاق شتاب در نظر گرفته شد که استقبال خوبی از آن به عمل آمد.

وی تاکید کرد: پیش بینی ما این که حضور شرکت های داخلی و خارجی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ افزایش پیدا کند تا جایی که هم اکنون 750 شرکت داخلی و 7 کشور خارجی در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند.

گفتنی است نمایشگاه الکامپ تهران معتبرترین و مهمترین رویداد فناوری اطلاعات (IT) در ایران محسوب می شود که هر ساله با حضور پرشور شرکت های داخلی و خارجی فعال در این حوزه برگزار می گردد. در سال 98 نیز بیست و پنجمین دورهنمایشگاه الکامپ 27 تا 30 تیر در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و در انتهای این نمایشگاه به کارآفرین برتر، توانیاب برتر، برترین شرکتی که در حوزه مسئولیت اجتماعی فعالیت کرده، بهترین غرفه و… جوایزی تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007779

وب گردی

وب گردی