تهران میزبان غول‌های فناوری و نوآوری/ ارائه بیش از 110 امتیاز و خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان

اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه امروز سه شنبه ۲۱ خرداد ماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی با حضور ۷۰ نفر از وزرای علم و فناوری و نمایندگان کشورهای عضو اسکاپ و رؤسای سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با فناوری و نوآوری به مدت دو روز آغاز بکار می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه امروز سه شنبه 21 خرداد ماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی با حضور 70نفر از وزرای علم و فناوری و نمایندگان کشورهای عضو اسکاپ و رؤسای سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با فناوری و نوآوری به مدت دو روز آغاز بکار می‌کند.

در همین رابطه پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، گفت: در منطقه کشورهای زیادی در عرصه استارت‌آپ و دانش بنیان فعالیت می کنند هیچکدام از این شرکت ها در حد ایران نتوانستند دستاوردهای خوبی را در این زمینه ارائه دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به قانون‌گذاری که در کشور انجام شده به نظرم لایحه و قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از قوانین پیشرفته و پیشرو در سال‌های اخیر است که باعث شکل گیری اتفاقات خوب در کشور شده است.

صالحی تاکید کرد: معاونت علم و فناوری بیش از 110 امتیاز و خدمات ما به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌دهیم بنابراین در حوزه حمایت چه از نظر مالی و معنوی این اتفاقات در کشور ما رخ داده است.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: ما یک اکوسیستم منحصربفرد را در منطقه ایجاد کردیم که در حال گسترش است. این تعاملات بین‌المللی که نمونه بارز آن برگزاری اولین اجلاس نوآوری و فناوری آسیا- اقیانوسیه است که سبب معرفی دستاوردهای تولیدی کشور در عرصه‌های بین‌المللی می‌شود تا با این کار در بازار‌های جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

صالحی کرد: یکی از شرکت های دانش‌بنیانی که قرار است وزرای خارجی از آن بازدید به عمل آورند در سطح صدها میلیون دلار صادرات است.

وی افزود: در این رویداد دو روزه که به پیشنهاد ایران با عنوان نقش استارت‌آپ های فناوری و نوآوری در توسعه پایدار برگزار می‌شود، نشست‌های تخصصی با موضوع خط مشی دولت‌ها در ارتقای استارت‌آپ ها، زنان، نوآوری و فناوری ، پارک‌ها و مراکز رشد فناوری، سرمایه گذاری در فناوری و نوآوری ، نوآوری‌های برخاسته از بستر جامعه و تاثیر همکاری های جنوب – جنوب در ارتقای سطح علم، فناوری و نوآوری در نظر گرفته شده که با حضور چهره های بین المللی در هشتمین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری (اینوتکس) که اکنون در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برپا است، برگزار می‌شود.

در ادامه سید احمدرضا علایی طباطبایی دبیر اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، گفت: اولین مجمع نوآوری آسیا واقیانوسیه یک برنامه مشترک با موضوع فناوری و نوآوری بین ایران و سازمان ملل است.

وی با اشاره به حضور مهمان های خارجی فعال در این حوزه تصریح کرد: سعی شده که با برگزاری این مجمع از مزیت رقابتی کشور در حوزه ایجاد اکوسیستم نوآوری و فناوری استفاده کنیم و از ظرفیت سازمان ملل درخصوص اطلاع رسانی به کشورهای عضو خود و همکاری اقتصادی و فناوری آنها بهره ببریم.

علایی تاکید کرد: شاخص‌های بین المللی نشان می‌دهد که ما در حوزه ایجاد این اکوسیستم حرف زیادی برای گفتن داریم، به خصوص در سطح کشورهایی که عضو اسکاپ هستند، برگزاری این اجلاس این فرصت را فراهم می‌کند که ما این پیام را به کشورها منعکس کنیم که ما می‌توانیم همکاری فناورانه داشته باشیم و در خصوص صادرات نیز محصولات مبتنی به دانش را پیگیری کنیم.

گفتنی است؛ برگزاری اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه (APIF) سال گذشته توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به کمیسیون اقتصادی اجتماعی آسیا اقیانوسیه سازمان ملل ( اسکاپ -ESCAP) ارائه شد، با پیگیری‌های صورت گرفته، این پیشنهاد تصویب و مقرر شد تا اولین مجمع، امسال و به میزبانی مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران و اسکاپ در تهران برگزار شود.

در این مجمع نمایندگان فناوری و نوآوری 55 کشور از جمله هند، چین، کره جنوبی، سنگاپور، روسیه، مالزی، اندونزی و نیز نمایندگانی از سازمان‌های بین‌المللی و نیز 20 نماینده از آژانس‌های بین المللی تخصصی از قبیل ( یونیدو- (UNIDO یا سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، سازمان همکاری اقتصادی، سازمان همکاری شانگهای، گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه(D8) مقر دائمی مرکز منطقه‌ای مدیریت اطلاعات بلایا برای آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) حضور دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007792

وب گردی

وب گردی