نشست رؤسا و مدیران روابط عمومی‌های دانشگاه‌های منطقه یک تهران برگزار شد

رئیس دانشگاه الزهرا گفت:در نظام جمهوری اسلامی ایران اصل را بر ارتباطات بنا نهاده اند و حضور مدیران روابط عمومی در دانشگاه ها می تواند این مهم را تحقق بخشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه الزهرا (س)، نشست تخصصی رؤسا و مدیران روابط عمومی دانشگاه های منطقه یک تهران به میزبانی این دانشگاه برگزار شد.
در این نشست که با حضور دکتر عبداللهی‌نژاد، مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت عتف و جمعی از مدیران، رؤسا، کارشناسان و رابطین خبری روابط عمومی ددانشگا‌های منطقه یک روز دوشنبه مورخ ۲۰ خرداد ماه ۹۸ از ساعت ۱۰ الی ۱۳:۳۰ در سالن پروین اعتصامی مرکز همایش های بین المللی دانشگاه الزهرا برگزار گردید، به بررسی نیازها و کاربردهای امروزه روابط عمومی در کشور پرداخته شد.
دکتر مهناز ملانظری، رئیس دانشگاه الزهرا؛ ضمن خوش آمدگویی به میهمانان، دانشگاه ها را بستری برای تفکرسازی عنوان کرد و از همین رو نقش روابط عمومی را در دانشگاه ها بسیار مهم دانست.
رئیس دانشگاه الزهرا افزود: یکی از مواهب روابط عمومی در سازمان ها شناخت توانمندی های درون سازمانی و اطلاع رسانی آنها به بیرون و گرفتن بازخوردهای مختلف است.

ملانظری با اشاره به اهمیت ارتباطات در نظام جمهوری اسلامی و نقش روابط عمومی‌ها در تحقق این مهم، از عدم تحقق جایگاه مناسب روابط عمومی در سازمان‌های مختلف ابراز تأسف کرد و افزود: روابط عمومی در واقع رسانه دانشگاه است و امیدوارم با برگزاری این نشست‌ها و تبادل اطلاعاتی که صورت می گیرد؛ تفاهم عمومی در جامعه و درون سازمان شکل گیرد.

در بخشی از این نشست تخصصی، مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم به بررسی نیازهای روز سازمان ها در حوزه روابط عمومی و ویژگی‌های روابط عمومی توانمند در شرایط تحریم پرداخت.

عبداللهی نژاد گفت: در شرایط حساس کنونی دیگر نباید از روابط عمومی انتظار کارکرد سنتی داشت، امروزه روابط عمومی قوه عاقله سازمان است.

وی ادامه داد: ما از روابط عمومی انتظار تأثیرگذاربودن و حتی خط مشی گذاری و پیشروی در رفتار هدفمند را داریم. امروز تمامی سازمان ها محتاج مدیران روابط عمومی شجاع، خلاق، تصمیم گیر و کنش گر هستند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم با اشاره به راه اندازی کارگروه اقتصاد مقاومتی در وزارت علوم از همه همکاران روابط عمومی درخواست کرد تا فعالیت های پیشین، جاری و آتی خود را در این زمینه به اطلاع وزارتخانه برسانند.
وی توانمندی دانشگاه ها در راه اندازی پویش ها و حمایت از سمن های مختلف را یکی از اصلی ترین امکانات دانشگاه ها برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی دانست و ابراز امیدواری کرد تا ادارات روابط عمومی با هوشیاری و فعالیت بیشتر هویت اصلی خود را به سازمان های متبوع اثبات نمایند و جایگاه خود را بازیابند.
گفتنی است؛ در حاشیه این نشست کارگاه آموزش خبرنویسی ویژه مدیران، کارشناسان و رابطین خبری روابط عمومی دانشگاه ها با تدریس دکتر عبداللهی نژاد برگزار و گواهی حضور در کارگاه برای حاضران صادر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007806

وب گردی

وب گردی