دانشجوی فلسطینی جدید در ایران پذیرش نمی شود‌/محدودیت‌های وزارت علوم برای جذب فلسطینی‌ها

مسئول روابط عمومی انجمن دانشجویان فلسطینی در ایران گفت: برخی محدودیت‌ها از جانب وزارت علوم به وجود آمده که منجر شده است از حدود دو سال قبل، دانشجوی فلسطینی جدید الورودی در ایران نداشته باشیم.

اسامه حورانی مسئول روابط عمومی انجمن دانشجویان فلسطینی در ایران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص فعالیت‌های این انجمن گفت: بیشترین اعضای انجمن دانشجویان فلسطینی مقیم ایران، در دانشگاه‌های استان تهران و دیگر دانشگاه‌های بین‌المللی، از جمله دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین قرار دارند.

وی افزود: اغلب فعالیت‌های ما فرهنگی است و با تشکل‌های دانشجویی، از جمله جامعه اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی هم در ارتباط هستیم. بیشتر فعالیت‌ها مربوط به فلسطین و مسائل آن است؛ اما در زمینه‌های دیگر نیز فعالیت می‌کنیم.

مسئول روابط عمومی انجمن دانشجویان فلسطینی در ایران خاطر‌نشان کرد: به همراه تشکل‌های دانشجویی در کنفرانس وحدت حضور داشتیم و در نمایشگاه بین المللی قرآن هم یک غرفه داشتیم.

وی افزود: سعی می‌کنیم در حد توان، در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کنیم و درباره مسئله فلسطین اشکا‌ل‌زدایی کنیم. در برخی از مواقع، شبهاتی نسبت به مسأله فلسطین وجود دارد و سعی می‌کنیم این شبهات را بر طرف کنیم.

حورانی با بیان اینکه اکثر دانشجویان فلسطینی که در ایران هستند، در این انجمن فعالیت دارند، خاطر‌نشان کرد: متأسفانه تعداد دانشجویان هر روز کمتر می‌شود. چون از حدود 2 سال قبل، دانشجوی جدید‌الورودی نداشته‌ایم.

وی افزود: برخی محدودیت‌ها از سوی وزارت علوم به وجود آمده که منجر شده است دانشجوی جدید‌الورود نداشته باشیم. در غزه و مناطق مختلف فلسطین متقاضی زیادی برای تحصیل در دانشگاه‌های ایران داریم؛ اما امکان آمدن آن‌ها به ایران سخت شده است.

مسئول روابط عمومی انجمن دانشجویان فلسطینی در ایران ادامه داد: در حال حاضر تعداد فلسطینیان در دانشگاه‌های ایران حدود 40 نفر است. پیش از این تعداد ورودی‌های ما برای هر ترم 5 نفر بود؛ اما درحال حاضر این تعداد به صفر رسیده است و ما امیدواریم که روند پذیرش دانشجویان فلسطینی از سر گرفته شود تا بتوانیم پل ارتباطی بین دانشجویان ایرانی و فلسطینی برقرار کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر دانشجو نقش سفیر کشورش را ایفا می‌کند بیان کرد: دانشجویان فلسطینی در قزوین، مشهد، تهران و شهر‌های دیگر ارتباط خوبی با دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی داشته‌اند و سعی می‌کنند در هر نقطه‌ای، نسبت به مسأله فلسطین روشنگری کنند.

حورانی در پایان خاطر‌نشان کرد: انجمن دانشجویان فلسطینی شاخه‌های مختلفی دارد؛ به عنوان مثال در غزه، سوریه و لبنان شاخه‌هایی داریم که در اردوگاه‌ها و مناطق فلسطینی نشین فعالیت می‌کنند. انجمن ما زیر نظر جنبش جهاد اسلامی فعالیت دارد و هزینه‌های آن نیز از همان طریق تأمین می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007811

وب گردی

وب گردی