اطلاعی  ازعدم  پذیرش دانشجویان فلسطینی  ندارم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از مسأله عدم پذیرش دانشجوی فلسطینی جدید بی‌اطلاع هستم. اگر چنین موردی صحت داشته باشد، حتما پیگیری لازم انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، صبح امروز گفت‌وگویی از اسامه حورانی مسئول روابط عمومی انجمن دانشجویان فلسطینی با ایسکانیوز منتشر شد که در این گفت‌وگو به مسئله عدم جذب دانشجویان فلسطینی در ایران با تصمیم‌ وزارت علوم پرداخته شد.

حورانی در این مصاحبه اعلام کرد که متأسفانه تعداد دانشجویان هر روز کمتر می‌شود. چون از حدود 2 سال قبل، دانشجوی جدید‌الورودی نداشته‌ایم.

وی همچنین عنوان کرد که برخی محدودیت‌ها از سوی وزارت علوم به وجود آمده که منجر شده است دانشجوی جدید‌الورود نداشته باشیم. در غزه و مناطق مختلف فلسطین متقاضی زیادی برای تحصیل در دانشگاه‌های ایران داریم؛ اما امکان آمدن آن‌ها به ایران سخت شده است.

وزیر علوم: از پذیرش دانشجویان فلسطینی اطلاعی ندارم

با پیگیری خبرنگار ایسکانیوز در خصوص ادعای مطرح شده از سوی مسئول روابط عمومی انجمن دانشجویان فلسطینی، منصور غلامی در گفت‌و‌گو با ایسکانیوز درباره مسأله عدم پذیرش دانشجوی فلسطینی جدید، از سوی وزارت علوم گفت: من از این مسأله اطلاع دقیقی ندارم؛ اما ما همچنان از کشورهای مسلمان از جمله فلسطین، برنامه جذب و پذیرش دانشجو را در دستور کار داریم. این فرآیندی است که در طول چند سال گذشته وجود داشته و در خصوص توقف آن، به من گزارشی منتقل نشده است.

وی افزود: اگر چنین موردی صحت داشته باشد، حتما پیگیری می‌کنم تا متوجه شوم که مشکل از کجا بوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه وزارت علوم از تمام کشور‌های جبهه مقاوت، پذیرش دانشجو دارد خاطر‌نشان کرد: در جریان جلسات اخیری که داشته‌ایم، آمارها نشان می‌دهد که تعداد این دانشجویان نه تنها کم نشده است؛ بلکه افزایش هم پیدا کرده است.

غلامی با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد دانشجویان خارجی مقیم ایران ندارد؛ تصریح کرد: حوزه معاونت دانشجویی، آمار دقیق این دانشجویان را در دست دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من این مسأله را بررسی می‌کنم تا ببینم اگر چنین اتفاقی افتاده است، چه دلیلی داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007812

وب گردی

وب گردی