دعوت از بطحایی برای حضور در دانشگاه و پاسخگویی به ابهامات دانشجویان

بسیج دانشجویی دانشکده روان‌شناسی دانشگاه تهران از وزیر سابق آموزش‌وپرورش جهت حضور در دانشگاه تهران برای شفاف‌سازی و ارائه توضیح به ابهامات دانشجویان دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ بسیج دانشجویی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران خطاب به بطحایی نامه‌ای صادر و اعلام کرد: گویا ترک میدان و عدم شفاف‌سازی، کم‌کم درحال تبدیل شدن به رویه‌ای در بدنه قوه مجریه شده است و این اتفاق از نگاه‌های تیزبین پنهان نیست و متأسفانه این رفتار غیر حرفه‌ای در سال‌های اخیر به طویل‌ترین وزارتخانه تسری پیدا کرده است.

در ابتدای این نامه آمده است: درطول تاریخ پر برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و در شئون کلان مملکتی، بالأخص ساحت تمدن‌ساز تعلیم و تربیت، ملت عظیم‌الشأن ایران، باوجود تمام نواقص و کم‌کاری‌ها، همواره شاهد خدمات ارزنده فرهنگیان و مدیرانی بوده است که دست به کارهای بزرگ برای اعتلای فرزندان این مرز و بوم زده‌اند. جناب‌عالی نیز، بعنوان چهاردهمین خدمتگزار این عرصه عظیم، توفیق یافتید و خدمات اثرگذاری به ارمغان آوردید که در جای خود ارزنده‌اند؛ اما در دومین بهار خدمت خود، این رسالت سترگ را فروگذاشتید.

در بخشی از این نامه آورده شده‌است: نظر به کارنامه مدیریتی دولت حاضر در جابجایی دو وزیر در ۵ سال و حالا استعفای جناب‌عالی در ششمین سال دولت تدبیر و امید، این حد از بی‌ثباتی در مدیریت کلان آموزش و پرورش، فارغ از دلایل مطرح شده، ناقض هدف ۲۲ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. هدفی که ناظر بر ارتقای مدیریت راهبری آموزشی و تلاش برای افزایش ثبات مدیریت در مجموعه نظام تعلیم و تربیت است.

دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران در این نامه ابراز کردند: گذشته از چالش‌های خرد و کلان مبتلا به امر وزارت، در شرایطی که پرونده مشکلات بر زمین‌مانده فرهنگیان، طرح‌های روی کاغذ، عدم شفافیت در مسئله رتبه‌بندی و... همچنان گشوده مانده، به نحو غیرمنتظره‌ای اقدام به ترک میدان کرده‌اید. با این عمل، دفعتاً واکنش‌های بسیاری از کنش‌گران و فرهیختگان و ایضاً، مخاطبان امر تعلیم و تربیت اعم از دانش‌آموزان، معلمین، کادر مدارس و بهتر است بگوییم عموم ملت را برانگیخته‌‌ و همچنان سکوت پیشه کرده‌اید. اغراق نیست که مخاطب نهاد آموزش و پرورش را آحاد مردم بدانیم و ضربه به نظام آموزش را ضربه به تربیت عموم. چگونه است که باوجود اهمیت امر، اینگونه بی‌صدا سلب وظیفه کرده و پاسخگوی وضعیت حاضر نیستید؟

در ادامه این نامه آورده شده است: گویا ترک میدان و عدم شفاف‌سازی، کم‌کم درحال تبدیل شدن به رویه‌ای در بدنه قوه مجریه شده است و این اتفاق از نگاه‌های تیزبین پنهان نیست و متأسفانه این رفتار غیر حرفه‌ای در سال‌های اخیر به طویل‌ترین وزارتخانه تسری پیدا کرده و عرصه پاک و مقدس تعلیم و تربیت را آلوده به حواشی سیاسی ساخته است. طبیعی است که چنین فرصت‌‌سوزی‌هایی قطار پیشرفت آموزش و پرورش را متوقف ساخته و حتی به عقب می‌راند. مستحضرید که ترک‌گفتنی اینچنین مبهم و سوال برانگیز، با سوگند یاد شده در بدو وزارت و برنامه دقیق پیشنهادی قابل جمع نیست و پرسش همگان را برانگیخته است؛ برنامه‌هایی مبنی بر خدمات و وعده‌هایی نظیر اجرای متوازن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ارتقای منزلت و تأمین معیشت معلمان و برنامه‌های مهم دیگر.

در بخش پایانی این نامه آمده است: نظر به توضیحات فوق، بسیج دانشجویی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، به‌عنوان نهاد کنش‌گر و دغدغه‌مند تربیت فرزندان ایران اسلامی، ضمن نگاه به خدمات شایسته شما، به خطیر بودن مأموریت وزارت آموزش و پرورش، مسائل پیش‌رو و دشواری کار واقف است و باهدف حفظ ساحت مقدس تعلیم و تربیت، از جناب‌عالی جهت حضور در دانشگاه تهران برای شفاف‌سازی و ارائه توضیحات در جمع دانشجویان، اساتید و فعالین تربیتی، در تاریخ مقرر از سوی جنابتان در بازه 25 لغایت 29 خرداد، دعوت به عمل می‌آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007821

وب گردی

وب گردی