نخستین جلسه مرکز رشد اقماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور برگزار شد

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری گفت: مراکز رشد با تلفیق توانایی پژوهشگران، کارآفرینان و صاحبان صنایع به پیشرفت سریع کمک می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از نور، نخستین جلسه مرکز رشد اقماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور با حضور مدیر مرکز رشد واحد ساری، رئیس واحد نور، نادر انبیا رئیس اداره صنعت و معدن شهرستان نور و دیگر اعضا، شب گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور برگزار شد.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری با بیان اینکه اهداف مختلفی برای ایجاد مراکز رشد وجود دارد که برخی از آنها با هدف حمایت از فناوری علمی به منظور رشد و توسعه منطقه ایجاد و برخی دیگر با هدف رشد اقتصادی، انتقال، جذب و بومی‌کردن فناوری تشکیل می‌شوند، اظهار کرد: مراکز رشد با هدف تجمیع توانایی‌های پژوهشی و اطلاعاتی دانشگاه‌ها، صنایع و شرکت‌های دولتی و خصوصی به منظور تجاری‌کردن نتایج تحقیقاتی، طراحی و راه‌اندازی شده‌اند، این مراکز با تلفیق توانایی پژوهشگران، کارآفرینان و صاحبان صنایع به پیشرفت سریع کمک می‌کنند.

محمد محمدزاده افزود: هدف از این جلسه، شروع فعالیت مرکز رشد واحدهای فناور به‌ عنوان مرکز رشد وابسته (اقماری) دانشگاه آزاد اسلامی در راستای اقتصاد دانش‌بنیان و کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای است.

وی بیان کرد: استقرار هسته‌های فناور و نحوه تبلیغات در حوزه‌های صنعت و تجارت، مشارکت، همکاری و استفاده از مجوز مرکز رشد، کمک به جذب و پذیرش صاحبان ایده‌های فناورانه در سطح منطقه و استقرار در مرکز، همکاری و حمایت در برگزاری سمینارهای علمی-تخصصی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی-ترویجی و توانمندسازی، نمایشگاه و جشنواره‌ها با محور فعالیت‌های مرکز رشد، از اهداف این مرکز است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور نیز با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسه ارتقای کیفیت در همه زمینه‌ها در این واحد دانشگاهی است، بیان کرد: بزرگ‌ترین مشکل ما در ارتباط با اقتصاد دانش‌بنیان، بحث‌های مرتبط با فرهنگ‌سازی این اقتصاد است و باید بتوانیم بخشی از درآمد خود را از طریق فروش محصولات فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان به دست بیاوریم.

محمد احمدی افزود: لازم است با هدف آموزش و توانمندسازی مدیران و کارآفرینان جوان و دانشگاهیان، در برنامه‌ریزی‎های منظمی، دوره‌های آموزشی و مهارتی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های کاربردی مربوط برگزار شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1007825

وب گردی

وب گردی