58 درصد داوطلبان کارت آزمون ارشد را دریافت کرده‌اند

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش گفت: ۳۵۸ هزار و ۲۹۷ داوطلب تا ساعت ۸ صبح امروز کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده‌اند.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به آخرین آمار شرکت‌کنندگان آزمون کارشناسی ارشد گفت: آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ به همراه اولین مرحله المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کدرشته برای تمامی موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود در این آزمون ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: کارت شرکت در آزمون و برگه راهنمای مربوط از روز گذشته دوشنبه 19 خردادماه 98 بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است و داوطلبان تا ساعت ۲۴ فردا چهارشنبه ۲۲ خرداد ۹۸ فرصت دارند نسبت به دریافت پرینت کارت خود اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: از تعداد ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب در این آزمون شرکت کرده‌اند که ۳۰۸ هزار و ۵۴ نفر زن و ۳۰۶ هزار و ۸۲۹ نفر مرد بودند. به عبارت دیگر ۵۰.۱۰ درصد داوطلبان زن و ۴۹.۹۰ درصد داوطلبان مرد هستند.

وی افزود: تا ساعت ۸ صبح امروز سه شنبه ۲۱ خرداد از تعداد ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب ثبت‌نام کننده در این آزمون، تعداد ۳۵۸ هزار و ۲۹۷ داوطلب معادل ۵۸.۲۷ درصد ثبت‌نام کنندگان کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده‌اند. همچنین از میان ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب شرکت‌کننده در این آزمون، تعداد ۴۰ هزار و ۶۶۹ داوطلب نیز در کدرشته‌های دوم (شناور) شرکت کرده‌اند.

توکلی بیان کرد: آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ به همراه اولین مرحله المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۷۷ شهر و ۱۶۲ حوزه امتحانی در روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد برگزار می‌شود. در آزمون صبح پنجشنبه ۲۳ خرداد ۲۹۹ هزار و ۵۶۴ داوطلب در ۳۲ کدرشته، در بعدازظهر پنجشنبه ۲۳ خرداد ۸۲ هزار و ۶۷۸ داوطلب در ۶۳ کدرشته و در صبح جمعه ۲۴ خرداد ۲۷۳ هزار و ۳۱۰ داوطلب در ۳۶ کدرشته به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007826

وب گردی

وب گردی