هشدار به شهرداری برای بکارگیری مدیران دو شغله

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در تذکری به شهرداری خواستار تعیین تکلیف دو شغله بودن تعداد محدودی از مدیران شهرداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت نظری در جریان یکصدو چهل و هفتمین جلسه شورا با اشاره به مراسم رونمایی از گذر صنایع دستی که روز گذشته برگزار شد، گفت: روز گذشته، روز جهانی صنایع دستی بود و در همین راستا نیز از تابلو گذر صنایع دستی در خیابان نجات الهی رونمایی شد. لازم می‌دانم از این اقدام تشکر کنم و در عین حال از مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز شهرداری تهران می‌خواهم که به رونمایی از یک تابلو در شهر بسنده نکرده و از صنایع دستی هنرمندان تهرانی که متأسفانه در سایه شلوغی و ازدحام ناشی از پایتخت بودن، کمتر مورد توجه قرار گرفته است، حمایت بیشتری انجام دهند.

وی افزود: دو پرسش اساسی وجود دارد، نخست آنکه تاکنون چقدر در فضاهای شهری به معرفی صنایع دستی کشورمان پرداخته شده است. به نظر می‌رسد می‌توان با کمک سازمان زیباسازی اقدام به معرفی و المان سازی از صنایع دستی و اکران و نصب آن در نقاط مختلف شهر کرد. دوم آنکه در اتفاق خوب دیروز به نام گذر صنایع دستی، چه تحولی در آن معبر نسبت به هفته قبل رخ داده است. به نظر می‌رسد باید اقدام خوب روز گذشته تکمیل شده و زیرساخت‌های لازم از جمله پیاده‌راه سازی خیلی زود فراهم شود.

نظری در مورد مدیران دو شغله در شهرداری تهران نیز گفت: برابر اصل ۱۴۱ قانون اساسی و نیز نص صریح قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل، نمی‌توان در هیچ مجموعه عمومی، از جمله شهرداری تهران به صورت همزمان دارای بیش از یک پست و سمت بود. اما متأسفانه متوجه شدم که به رغم صراحت قانون، تعدادی انگشت شمار از مدیران در شهرداری دارای دو پست سازمانی هستند.

نظری با بیان اینکه گرچه این اقدام برخلاف قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل بوده و تخلف محسوب می‌شود ادامه داد: اما سوال دیگر اینجاست که حتی اگر قانونی نیز در این زمینه وجود نداشت، مگر در میان جوانان متخصص و متعهد فردی یافت نمی‌شود که برخی از افراد همزمان به دو پست منصوب شده‌اند.

حجت نظری با بیان این نکته که اسامی این دسته از مدیران موقتاً نزد وی محفوظ خواهد ماند ادامه داد: همچنین به معاون توسعه منابع انسانی اخطار می‌کنم که هرچه زودتر نسبت به تعیین تکلیف پست مازاد اقدام کرده و این مدیران از یکی از پست‌های مدیریتی خود استعفا دهند چرا که در غیر این صورت مجبور به اعلام اسامی آنان خواهم شد. هرچند همین الان در سامانه مدیران، برای عموم مردم قابل مشاهده هست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007829

وب گردی

وب گردی