دستیابی به الگوهای جدید نوآوری با برگزاری اولین مجمع اسکاپ

قائم مقام معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری در امور بین الملل گفت: رویداد مجمع نوآوری و فناوری می‌تواند سرآغازی درخشان برای تلاش‌های فشرده‌تر کشورهای آسیا و اقیانوسیه و نیز برای دستیابی به الگویی جدید در سیاستگذاری علم، فناوری و نوآوری باشد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، «مرتضی بی رنگ»، قائم مقام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در امور بین الملل و رئیس مرکز تعاملات بین المللی، در مراسم اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه، گفت: اسکاپ و جمهوری اسلامی ایران اخیرا همکاری‌هایی در حوزه فناوری و نوآوری آغاز نموده‌اند و بر این مبنا معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری اسلامی ایرانی پیشنهاد میزبانی از اولین اجلاس نوآوری آسیا و اقیانوسیه (APIF) را مطرح نمود. این ایده با استقبال اسکاپ مواجه شد و اکنون شاهد برگزاری این ابتکار با شکوه هستیم.
وی تصریح کرد: این رویداد چندین ویژگی جالب توجه دارد که می‌تواند آن را متمایز از ابتکارات مشابه نماید. اجتماع نمایندگانی در سطوح تصمیم‌گیر و سیاستگذار علم و فناوری از تعداد زیادی از کشورهای آسیا و اقیانوسیه و همچنین سازمانهای بین المللی مرتبط با علم و فناوری،تمرکز بر بررسی جایگاه استارت آپها به عنوان بازیگران جدید، خلاق و پویا اقتصاد امروز در توسعه پایدار و طراحی بستری برای شبکه‌سازی میان آنها، گفتگوهای علمی و تبادل تجارب در حوزه‌‌ سیاست‌ها و ابزارهای مختلف تقویت نقش استارت آپها در توسعه پایدار از نوآوری‌های طبقات پایین گرفته تا نقش زنان، آشنایی با ظرفیت‌ها و امکانات ایران به عنوان کشوری مهم در منطقه با نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده ممتاز و زیست بومی پرتحرک در نوآوری از جمله ویژگی‌های این مجمع است.
بی رنگ افزود: تلاش من و همکارانم در مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این بوده که این رویداد بتواند آغازی درخشان برای تلاش‌های فشرده‌تر کشورهای آسیا و اقیانوسیه برای دستیابی به الگویی جدید در سیاستگذاری علم، فناوری و نوآوری باشد تا نوآوری بتواند بیش از گذشته برای همه مردمان ما و همه نیازهای اجتماعی، محیط زیستی و اقتصادی آنان، جریان داشته باشد.


انتهای پیام/

کد خبر: 1007844

وب گردی

وب گردی