هموطنان عرب‌زبان خوزستان پذیرای دانشجویان جهادگر/اتحاد قومیتی در ایران گسستنی نیست

مسئول گروه جهادی شهدای مظفر دانشگاه آزاد اسلامی واحد قیام‌دشت گفت: شاید دشمنان همواره اتحاد قومیت‌های مختلف در ایران را نشانه گرفته باشند اما در واقعیت این اتحاد قابل سست کردن نیست و بحث مذهب و قومیت در اردوهای جهادی به هیچ وجه مطرح نیست.

امیرسالار الیاسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درخصوص اردوی جهادی شهدای مظفر واحد قیام‌دشت درتابستان 98 گفت: امسال باتوجه به وقع سیل و درگیر هموطنان در چند استان با خسارات ناشی از سیل، منطقه هدف شهر پلدختر استان لرستان انتخاب شد.

مسئول گروه جهادی شهدای مظفر دانشگاه آزاد اسلامی واحد قیام‌دشت اضافه کرد: متاسفانه منازل روستاهای این شهرستان در اثر سیل کامل یا 50 درصد تخریب است.

وی کمک‌رسانی به هموطنان برای بازگشت به زندگی را وظیفه همگان دانست و گفت: قصد داریم با کمک و یاری خیرین و دانشگاه دو باب منزل را در این شهرستان بسازیم و چند منزل را بسته به میزان خسارت، بازسازی کنیم.

الیاسی درباره زمان برگزاری اردوی جهادی شهدای مظفر تصریح کرد: در دهه سوم تیرماه دانشجویان در قالب اردوی جهادی به مناطق در نظر گرفته شده اعزام خواهند شد. اعضای گروه نیز شامل 30 دانشجوی پسر و 10 دانشجوی دختر است. عمده فعالیت و تخصص گروه در حوزه عمرانی است.

این فعال دانشجویی پیرامون مناطق هدف در سال‌های پیش، ابراز کرد: در سال‌های گذشته اردوهای جهادی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و خراسان شمالی و روستای حمیدیه اهواز برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال در مناطق محروم برای جلوگیری از مهاجرت به کلان شهرها عنوان کرد: در این راستا وام‌هایی که بسیج سازندگی و سپاه اختصاص به مناطق روستایی اختصاص می‌دهند را به افراد معرفی کرده و برای استفاده صحیح این وام در مسیر خود اشتغالی و کارآفرینی مشاوره و راهنمایی ارائه می‌کنیم.

الیاسی با رد تفاوت میان هموطنان شیعه و سنی یا فارس و عرب تصریح کرد: شاید دشمنان همواره اتحاد قومیت‌های مختلف در ایران را نشانه گرفته باشند اما در واقعیت این اتحاد قابل سست کردن، نیست و بحث مذهب و قومیت در اردوهای جهادی به هیچ وجه مطرح نیست. به عنوان مثال هموطنان عرب زبان استان خوزستان بسیار گرم پذیرای گروه بودند.

مسئول گروه جهادی شهدای مظفر دانشگاه آزاد اسلامی واحد قیام‌دشت عدم حمایت مسئولین استان را بزرگترین چالش اردوهای جهادی دانست و گفت: تربیت نیروهای درجه اول جهادی و عدم همکاری مسئولان استانی با دانشجویان جهادگر بزرگترین معضل و چالش‌های پیش‌رو اردوهای جهادی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007860

وب گردی

وب گردی