لاریجانی: هیاتی در حال پیگیری اعمال افزایش حقوق کارمندان دولت است

رئیس مجلس گفت: هیاتی متشکل از یکی از اعضای هیات رئیسه، دیوان محاسبات و سازمان برنامه و بودجه در حال بررسی احکام صادره برای افزایش حقوق کارمندان دولت است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه) پارلمان طی تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، اظهار داشت: عشایر یکی از اقشار مهم تولید کننده در حوزه کشاورزی هستند که متاسفانه توجهی به آن ها صورت نمی گیرد و این قشر، قشر تولیدکننده بی آزاری هستند که ضرورت دارد در سال رونق تولید ملی مورد توجه قرار گیرند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر اختلاف نظری بین نمایندگان مجلس و دولت در زمینه احکام صادره حقوق کارمندان و بازنشستگان وجود دارد که برخی از نمایندگان و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه معتقدند که احکام صادر شده دولت برای افزایش حقوق براساس مصوبه مجلس نبوده است.

نقوی حسینی ادامه داد: به همین جهت در حال حاضر شواهد نشان می دهد که کسانی که حقوق پایین تر دریافت می کنند، افزایش حقوق کمتری داشتند و کسانی که حقوق بیشتری دریافت می کردند نیز افزایش حقوق بیشتری داشته اند.

وی یادآور شد: در عین حال دولت نیز به این موضوع استناد می کند که ما حد وسط مصوبه مجلس را اجرا می کنیم؛ به همین جهت درخواست داریم که هیاتی متشکل از نمایندگان، دیوان محاسبات و دولت تشکیل شود تا به این موضوع رسیدگی شود و حقی از کارمندان به ویژه کسانی که حقوق پایین تری دریافت می کنند، تضییع نشود.

در ادامه، علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر، عنوان کرد که در حال حاضر این کمیته برای رسیدگی به حقوق کارمندان با حضور سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو هیات رئیسه مجلس، نمایندگان دیوان محاسبات و نمایندگان سازمان برنامه در حال بررسی موضوع هستند که احکام صادره براساس مصوبه مجلس بوده یا خیر؛ که اگر احکام صادره براساس مصوبه مجلس نباشد چگونگی اصلاح آن در دستورکار قرار خواهد گرفت.

کد خبر: 1007886

وب گردی

وب گردی