تولید بیشتر «جنگنده کوثر» در دستور کار صنعت دفاعی است

وزیر دفاع گفت: متخصصین صنایع هوایی وزارت دفاع مصمم هستند با همکاری کامل نیروی هوایی ارتش در کمترین مدت زمانی نسبت به تولید و ساخت تعداد بیشتری از جنگنده کوثر در سال جاری اهتمام ورزند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع به همراه امیر عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور در شرکت صنایع هواپیماسازی وزارت دفاع (هسا) اصفهان از روند فعالیت های حوزه هوایی نیروهای مسلح بازدید و در جریان آخرین اقدامات ساخت و تولید جنگنده بومی کوثر قرار گرفت.

وزیر دفاع در بدو ورود به شرکت صنایع هواپیما سازی وزارت دفاع اصفهان (هسا) با حضور در جمع مدیران این صنایع با تأکید بر تحقق شعار سال مبنی بر (رونق تولید) در مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بخصوص هسا، این راهبرد اساسی را تنها راه برون رفت از چالش های موجود و مقابله با تحریم‌های ظالمانه نظام استکباری دانست و افزود: متخصصین پر تلاش سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در طول ۴۰ سال عمر پربرکت نظام اسلامی با عزم جزم و اهتمام ویژه، تمام تلاش خود را در راستای ارتقاء قدرت رزم هوایی به کار گرفتند که نمونه آن ساخت و تولید جنگنده بومی کوثر توسط فرزندان متخصص و متعهد سازمان صنایع هوایی در سال گذشته بود.

امیر حاتمی پرواز عملیاتی جت جنگنده کوثر در مراسم ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را بسیار غرورآفرین و عزت بخش دانست و گفت: متخصصین صنایع هوایی وزارت دفاع مصمم اند با همکاری کامل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و حمایت امیر سرتیپ خلبان نصیر زاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در کمترین مدت زمانی نسبت به تولید و ساخت تعداد بیشتری از جنگنده کوثر در سال جاری اهتمام ورزند.

فرمانده نیروی هوائی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این بازدید با اظهار رضایت از فرایند ساخت و تولید جت جنگنده بومی کوثر توسط سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد تحویل گیری سایر فروندهای جت کوثر و الحاق آن به ناوگان عملیاتی نهاجا باشیم.

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع نیز در ابتدای این بازدید با ارائه گزارش از روند فعالیت ها گفت: سازمان صنایع هوایی به دنبال انجام راهبردهای مشخص متناسب با الگوی مصوب ستاد کل نیروهای مسلح در حوزه هواپیما، بالگرد و بالاخص موتور انواع هواگردها است تا در زمینه استقلال صنعت هوایی کشور گام‌های موثرتری بردارد.

امیر سرتیپ بنی طرفی تعامل این سازمان با نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر سازمان‌ها و نهادهای هوایی، هواپیمائی در کشور را بسیار خوب ارزیابی و بر ادامه ارائه خدمات تخصصی به صنعت هوایی کشور تأکید کرد.

کد خبر: 1007890

وب گردی

وب گردی