خط اعتباری برای حمایت از استارت‌آپ های صنایع خلاق ایجاد می‌شود

دبیرستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت : خط اعتباری برای حمایت از فعالیت استارت‌آپ های صنایع خلاق تا اواسط سال جاری، توسط ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، راه اندازی می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سیدمحمد حسین سجادی نیری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دائمی اسباب بازی گفت:این ستاد به منظور توسعه زیست بوم و اکوسیستم صنایع خلاق و فرهنگی تلاش‌های بسیاری انجام داده که یکی از مهمترین آن ها اختصاص خط اعتباری برای حمایت از فعالیت استارت‌آپ های صنایع خلاق است.

دبیرستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره دلیل شکل گیری برنامه صنایع خلاق گفت:برنامه توسعه زیست بوم خلاق برآمده از تجربیات شرکت های دانش بنیان و برای حمایت از شرکت‌هایی است که در عرصه صنایع خلاق و فرهنگی فعال هستند که با دستور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفت.

وی ضمن اشاره به این موضوع که تاکنون حدود 400 شرکت خلاق در این حوزه شناسایی شده است،گفت: این شرکت ها بوده اند و فعالیت داشته اند اما کسی به آنها توجه نداشته است. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با توجه به اهمیت توسعه فعالیت شرکت های خلاق تلاش کرده تا با شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل ها، آنها را مورد حمایت قرار داده و به دیگران معرفی کند.

توسعه صنایع خلاق در گروهمکاری با فعالان بخش خصوصی

نیری خاطر نشان کرد:یکی از شاخه های اصلی صنایع خلاق حوزه اسباب بازی است و در این راستا ما در تلاشیم با همکاری بخش‌های دیگر زیست بوم و اکوسیستم حوزه اسباب بازی رو توسعه دهیم،قطعا راه بسیار سختی پیش رواست. اگر چه کشور پتانسیل ها و ظرفیت‌های لازم را دارد اما مشکلات بر سر راه توسعه‌ این شرکت‌ها وجود دارد و باید با همکاری‌های نهادهای دیگرهم این اکوسسیتم شکل گیرد.

وی در ادامه گفت:امیدوارم در آینده نزدیک بتوانیم با تمامی صنوف همکاری داشته باشیم و با همراهی فعالان بخش خصوصی فضای حاکم بر حوزه صنایع خلاق را رونق دهیم.

نیری درادامه گزارش مختصری از فعالیت‌هایی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای کمک به توسعه خلاقیت در حوزه اسباب بازی انجام داده ارایه کرد و گفت:چند سالی است که تلاش داشتیم تا شرکت‌های فعال در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق، حائز عنوان دانش بنیان شوند و نگاهی که دولتمردان به این حوزه دارند یک نگاه همه جانبه شود. یکی از شاخه‌های اصلی حوزه خلاق حوزه اسباب بازی است و در تلاشیم تا زیست بوم آن را توسعه دهیم به گونه‌ای در تمامی بخش‌ها موفق باشد.

وی افزود:باید نگاهی همه‌جانبه و فرهنگی از طرف دولت به این جریان وجود داشته باشد و شرکت‌های اکوسیستم برنامه خلاق در حوزه اسباب‌بازی را توسعه دهیم و کار را به فعالان آن حوزه بسپاریم به گونه ای که در تمامی بخش‌ها از ایده تا طراحی،تولید‌،عرضه و تجاری سازی موفق باشند.

دبیرستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: امیدواریم بخش خصوصی بتواند در عرصه سرمایه‌گذاری برای ایده‌های جدید در حوزه اسباب بازی وارد شود واز فضای کپی محصولات خارجی دورشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007897

وب گردی

وب گردی