اسکواش در جمع رشته‌های بین دانشگاهی قرار گرفت/ ایران میزبان نخستین مسابقات جهانی دانشجویان در دهه فجر است

رئیس فدراسیون اسکواش گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته و‌ حضور هیئت همراه در ملاقات با بهرام قدیمی رئیس فدراسیون جهانی ورزش‌های بین دانشگاهی، اسکواش به طور رسمی در لیست ورزش‌های این دانشگاه قرار گرفت و نخستین میزبانی جهانی ایران در ورزش‌های بین دانشگاهی  با اسکواش رقم خورد.

مسعود سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره حضور اسکواش در مسابقات بین دانشگاهی جهان گفت: با رایزنی های صورت گرفته و‌حضور هیئت همراه در ملاقات با بهرام قدیمی رئیس فدراسیون حهانی ورزش های بین دانشگاهی، اسکواش به طور رسمی در لیست ورزش های این دانشگاه قرار گرفت و نخستین میزبانی جهانی ایران در ورزش های بین دانشگاهی با اسکواش رقم خورد.

وی افزود: قرار است پس از تایید نهایی عوامل فنی در بهمن ماه سال جاری به مناسبت دهه فجر این رقابت ها در سال اول با دانشجویان پسر در تهران برگزار شود و در صورتی که شرایط برگزاری مسابقات مناسب باشد در سال آینده هم مسابقات را در بخش خواهران تدارک خواهیم دید.

سلیمانی ادامه داد: با توجه به حضور قدیمی توانستیم این امتیاز را برای اولین بار بگیریم و برهمین اساس قرار است تیمی منتخب از دانشگاهیان برای شرکت در مسابقات جهانی را تشکیل خواهیم داد.

رئیس فدراسیون اسکواش تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در بخش آقایان تیمداری نکرده است؛ اما برای تشکیل تیم منتخب دانشگاهیان از تمام دانشجویان در این مسابقات استفاده خواهیم کرد. حضور دانشگاه آزاد در مسابقات لیگ برتر باعث می شود تا مسابقات پویا‌تر شود و بیشتر به چشم آید.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه جهانی در ایران باعث می شود تا از نظر بودجه به مشکل برنخوریم و فضا برای ایجاد رقابت با اروپایی ها برایمان باز خواهد شد. با شرکت در این مسابقات نمایندگان ایران بدون هزینه 15 هزار دلاری با رقیبانی از کشور های انگلستان، آلمان مسابقه می دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007903

وب گردی

وب گردی